zondag 21 november 2010

~ zilver, koper en een vleugje alcohol ~

Afgelopen donderdag werd ik verrast door een lieve mevrouw die weet dat ik heel erg van oude spulletjes hou...ik mocht ze hebben want 't lag bij haar toch maar in de kast en ik had er vast wel een plekje voor....en dat heb ik zeker!

Het is een zilveren taartschep met zes zilveren lepeltjes erbij, de verkleuringen vind ik zo prachtig en de roosjes helemáál, die bloem zit namelijk ook in mijn achternaam en dat maakt 't extra leuk... (pa, je bent vast trots op me als je dit leest ;)







Dit geweldige 'ding'  heb ik vrijdag meegenomen op een fair in Kaatsheuvel waar onder andere Yvonne's Brocante stond....lekker even snuffelen tussen de oude spulletjes, heerlijk!
Ik zeg 'ding' omdat ik niet eens weet wat het is, hij is van koper...prachtig geoxideerd...en dan houdt 't eigenlijk ver op  :)
Herkend iemand dit?




En dan dit flesje...nadat ik een slokje mocht proeven was ik verkocht, homemade koffielikeur door Yvonne zelf...ze heeft niet alleen verstand van Brocante maar ook nog van brouwen!!
De naam van de likeur is 'Broceurtje', je moet er maar op komen :)


                 ~ Fijne zondag ~

26 opmerkingen:

  1. Hi Veronique.....che meraviglia!
    Amo tutto quello che è antico!
    Un caro saluto, *Maristella*.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van die mevrouw, dat ze jou zilverwerk kwam brengen! Maar ze zal vast weten dat het bij jou in goede handen is!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog heb je, 'k ga je volgen (ben niet de eerste zie ik ;-)).
    Fijne zondag,
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tjee wat lief. dat er nog zulke mensen bestaan dat is toch geweldig. ik vind ze prachtig. en dat hangertje..geen idee maar wel heel mooi. wat leuk dat likeurtje..inderdaad je moet er maar opkomen
    fijne dag
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief cadeau zeg, prachtig !!!
    was het leuk in Kaatsheuvel ? ik had ook wel even gewild, maar kon er toch niet zoveel energie voor opbrengen...
    Je hebt een leuk "ding" gekocht, geen flauw idee wat het is...
    die Yvon, dat ze ook drankjes aan het brouwen is hihi
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend lief cadeau.Heel mooi.
    Geniet ervan en vooral van het feit dat er zulke lieve mensen zijn.
    Fijne dag.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit leuk zeg!!! Ik denk dat het precies op de goede plek terecht gekomen is geniet er van groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh prachtig....er zit in alles een regenboog aan kleurtjes....zo passend bij jou ;)
    Mooi, mooi!!!

    Oh ja wil je me nog de sneeuw code mailen?
    Thanks
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hey veronique,
    Lief kado de taartschep en lepeltjes!
    En volgens mij wil iedereen nu wel wat proeven van het broceurtje! Leuk gevonden ;-)
    En dat hangertje, gene idee wat het is, maar mooi issie!!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige taarschep en lepeltjes; helemaal leuk natuurlijk met dat roosje!
    En dat likeurtje ??? Klinkt alvast lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk weer.......nieuwe spulletjes mooi dat zilver...en je lekker koffie likeurtje...tja Yvonne ...die kan het hoor....leuke meid ! .....liefs fijne dag Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend aardig van die mevrouw zeg, dat ze aan jou dacht..
    Je hebt er weer mooie foto`s van gemaakt allemaal.
    Genieten ..!!!
    Fijne zondag, Hartelijke groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief dat je dat van die mevrouw kado kreeg.
    Het is op de goede plaats gekomen.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schat van een vrouw dat ze je dit geeft. Ze weet ook wel aan wie ze het geeft? Het komt ook bij de juiste persoon terecht! Prachtig al die keuren, past ook echt bij je. Geen idee wat dat schildje is maar het is wel heel erg mooi!!

    Mooie foto`s, ik heb weer genoten dank je....
    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De mevrouw wist precies dat ze bij jou deze mooie spulletjes kwijt kon en dat het gewaardeerd wordt.
    Koffielikeurtje klinkt lekker.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk dat ze nog bestaan, mensen die je zomaar een dierbaar cadeau geven! Je taartschep en bijpassende lepeltjes zijn erg mooi. Tips over het schildje heb ik helaas ook niet, ben wel erg benieuwd. Hele fijne nieuwe week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan je niet helpen met het "ding" nog nooit zoiets gezien zelfs maar wel mooi.....
    Ik vind je taartschep en lepeltjes heerlijk verweerd brocant, net zoals we het leuk vinden he.
    Geniet weer van je nieuwe gekregen spullen, erg lief van die mevrouw.

    fijne week alvast, lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat lief van die mevrouw en wat een mooie spulletjes, daar gaat je hart echt sneller van kloppen!
    fijne avond nog, groetjes Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie lepeltjes, wat een leuke en lief kadootje.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig is het setje en extra speciaal voor jou met zo'n roosje. Zou de hanger niet van een klok geweest kunnen zijn (dat komt als eerste bij me op). Geniet van je mooie spulletjes. Lieve groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een lieve dame zeg! Mooie taartschep! Heb er zelf nu ook een paar, val er altijd voor.
    Wat dat hangertje ook is het staat weer super.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Veronique, dankjewel voor je bijzondere commentaar op creJJtion... ik zit er nog steeds mee in m'n hoofd... Hoe ik dat doe? Zoals je ziet op mijn blog kan ik het eigenlijk niet anders :-). En mijn huis, tsja, dat is vooral wit, met een mooie grote vierkante eettafel die m'n broertje gemaakt heeft en wat stoffen stoelen en banken. Een appartement, niet m'n droomhuis, ik ben er niet heel actief mee. We hebben het geluk ook een huis in Zweden te hebben, wat in verbouwing is, en daar gaan we in december weer heen. Ik moet je zeggen dat ik niet kan wachten om plaatjes van daar te gaan bloggen :-). Dat is echt mijn eigen huis en thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat lief dat je zomaar zoiets moois hebt gekregen... en je 'ding'... geen idee, misschien een soort slotje voor een boek ofzo...

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. again the translator is so funny! really didn´t understand much... anyway, I can see you are finding lots of new treasures lately. I haven´t been to the flea market for quite a time now, something is happening to me.
    muchos cariños
    maria cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Veronique,

    Bedankt voor het helpen met de snowflakes, het is maar gedeeltelijk gelukt want hij pakt alleen het gedeelte van mijn side bar en hij geeft ineens zo'n schuifbalk onder mijn blog die er voorheen niet was...
    Heb ik het dan toch niet helemaal goed gedaan?

    Wat heb je weer een prachtige kopfoto!!! Dat ziet er weer geweldig uit en je nieuwe spulletjes ook hoor, altijd leuk als mensen aan je denken als ze mooie spulletjes wegdoen!!!

    Kus Susan.

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~