maandag 8 november 2010

~ knutselen met cranberries ~

Zaterdag zag ik de zakken cranberries weer liggen bij de AH, ik dacht gelijk 'meenemen!' want ik word op de één of andere manier altijd blij van die dingen...en niet alleen als ik ze eet!
Kerst komt er weer aan en ik vind cranberries echt zo gaaf om mee te knutselen, je prikt er heel makkelijk doorheen en de kleur is prachtig, echt een kerst-bes!

Gisterenmiddag heb ik wat dingetjes in mekaar geflanst, niet teveel natuurlijk want deze redden 't niet tot december....tegen de tijd dat 't Kerst is begin ik wel weer aan een nieuwe ronde :)

Wie dit ooit verzonnen heeft weet ik niet maar het is een super-idee geweest waar heel veel mensen een hoop plezier van hebben! (inclusief ik dus!)




De uiteinden buig je tot haakjes, als de cranberries beginnen te krimpen kan je 't makkelijk losmaken, rechtbuigen en er een nieuwe bij aanschuiven...daarna vouw je op die plek een lintje of kantje eromheen....zo zie je er niets meer van!





Bij twee hangertjes heb ik tussen de ijzerdraad-sluiting besjes en gipskruid geklemd....








Bij deze drie heb ik 't gehouden, de rest van de cranberries is in de pan verdwenen daarnet....lekker vanavond bij 't vlees Mmmm!

45 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeen hebben jullie toch allemaal.
    Leuk goedkoop kleurrijk en heeel gezellig.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!! Het staat ontzettend vrolijk en dan met zo'n mooi kantje eraan... geweldig!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, super pretty and lovely dear Vero!!!!!
    cariños

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jah Leuk!!! ik was ook al zo iets van plan..
    Maar was nog niet begonnen,, Maar ik kan nu bijna niet wachten.. haha maar bij ons word de supermarkt verbouwd en die is dus gesloten tot woensdag,, Ik zal dus of buiten het dorp moeten gaan, Of gewoon geduld hebben..
    Haha
    Lieve gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig.. wat een leuk idee..... ik ga het onthouden.
    Groetjes hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MMMMM lekker, cranberries ♥ OOK mooi om mee te knutselen ja hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk idee...die ga ik onthouden voor als het bijna Kerst is!!

    Cranberrie saus bij gebakken brie...ook heerlijk!!!

    fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er ook mooi uit, om verliefd op te worden,

    groetjes en een fijne week, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke idee, ga ik zeker gebruiken tegen de kerst.

    Fijne week,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn leuk, maar ik kan even geen cranberries meer zien. Als ik niet goed in mijn velletje zit heb ik altijd meteen blaasontsteking (nu dus ook) en drink al de hele week cranberriesap aangevuld met water brrrrr

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's weer van een creatieve dame!supertip voor de tijd van het jaar...

    geniet ook van een fijne week...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb me altijd afgevraagd waar die cranberrie bessen nu voor waren.........;) nu weet ik het!
    wat een tip deze ga ik zeker gebruiken, als het mag?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk gedaan! Zelfs als ze in een schaal liggen zijn ze mooi.............

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk staat dat.
    Zo heerlijk Kerstsfeer al.
    Bedankt voor de ideetjes.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit heb je weer eens geweldig leuk gemaakt!!
    Ik maakt die hartjes ook altijd van mijn Malus-appeltjes. Die kunnen nu weer van de boom geplukt worden, ze zijn op hun mooist :-)
    Hier dat sfeertje al in je huis, een voorproefje naar de Kerst...
    (ik zal eerdaags wel met m'n malus-hartjes komen..)
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super leuk idee!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk zeg !!!...en heerlijk......hele fijne week liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk gedaan zeg!

    Ze zijn ook heerlijk om te verwerken in een taart :-) en ze zijn nog gezond ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er heel gezellig uit...hoop dat ze het lang houden zo.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha weer eens wat anders als ze op te eten....
    Zo veel leuker en langer genieten...;)
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, wat mooi! Morgen haal ik ook een zak ;o)

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn heel erg leuk ,weet jij uit ervaring hoe lang ze ongeveer goed blijven ,zijn dat dagen of kan je toh wel in weken denken?

    gr Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg leuk gemaakt Veronique, ik werk er ook altijd graag mee. Ze zijn ook leuk in water en nep sneeuw. Of in de lampenolie staat het ook altijd erg decoratief.

    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh jaaaaaaaa cranberries!!!! geeft altijd snel resultaat.....vrees dat ik ze dit jaar niet los neer kan leggen, met ons nieuwe kattenbeest;)!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig in combinatie met dat kant! Heel fraai. Echt een leuk idee om te onthouden!!

    Zul je zien....straks alle cranberry's uitverkocht!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldige kransjes! Ze zijn inderdaad zooooo leuk om mee te decoreren/knutselen. Leuk dat ze weer in de winkel liggen.
    Fijne week,
    groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een superleuk idee Veronique. En je heb ze ook leuk opgehangen zo aan de draadhanger.
    Bedankt voor deze leuke tip.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk zeg! Misschien gebruik ik dit idee wel rond de kerst, alleen heb ik een man die cranberries ook zo lekker weet te verwerken in heerlijke gerechten dus of het ooit zover zal komen dat ik ze kan rijgen... misschien moet ik er maar een paar achterover drukken...

    Fijne week, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Vero,

    Helemaal leuk! Bij mij belanden ze meestal in de pan, maar dit vind ik zeker een net zo goed alternatief :-)!

    Fijne avond & lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je dat leuk gedaan je brengt ons op een idee zeg.
    Kan je er ook sap van koken.

    Fijne avond liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi hoor! Ik ben bezig met om met ijzerdraad en kralen hartjes te maken, maar ik denk dat ik deze ook maak. De kralenhartjes zijn voor Sint maar de cranberriehartjes hang ik meteen op.
    Fijne week.
    Gr.

    Doremi

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ontzettend leuk zo...ben dol op cranberry's, maar dan wel van Terschelling hoor! Heb je de wijn al een gehad, zalig!
    Ga dit even onthouden natuurlijk.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een goed idee, het ziet er prachtig uit.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ben ook elk jaar aan het prutsen met deze bessen, kransjes rijgen, maar ik plak ze ook wel op een moskransje, en heb ook eens grote denneappels op een potje gemaakt, en dan mos er tussen steken en met een heel dun ijzerdraadje wat geregen cranberries er langs (met Kerst eventueel met nepsneeuw)
    vind jou kransjes erg leuk geworden !!!
    zal ook eens kijken of ze hier alweer in de winkel liggen :)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat kan jij toch altijd een heerlijk sfeertje scheppen Veronique, de blijheid waarmee je dit in elkaar knutselt spat uit je geschreven woorden.
    En ik ga dit onthouden hoor, op naar de supermarkt, vind het heel erg leuk geworden.

    Lieve groet, josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey wat leuk, dat doe ik ook regelmatig rond kerst! Mooi resultaat en prachtige foto's.
    liefs, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi! Nice pictures, and a great idea :)
    Good night! Regards Grete

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Da's mooi! Maarre cranberries vind je bij ons helemaal niet in de winkel, alleen gedroogd en da's niet echt knutselmateriaal natuurlijk!
    Geniet van je lekkere (!) decoratie!!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  39. DAT HEB JE ONWIJS LEUK GEDAAN ZEG.
    ECHTWAAR!!!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Veronique,
    wat een geweldig leuk idee, ik ga gauw een zakje in de vriezer doen(als dat kan tenminste), kan ik rond kerst ook mooie kransjes maken.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Veronique,
    Erg leuk idee en prachtig zo met dat kant. Ik ben dol op rood, dus morgen ook maar even langs de winkel ;-)
    Fijne avond. Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Via Irma kom ik hier omdat ik heel nieuwsgierig was naar wat jij wel niet doet met cranberries.
    Wat onzettend gaaf! Je moet er maar opkomen!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ..ben een beetje aan het terug lezen en maar goed ook wát een leuk idéé.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~