vrijdag 19 november 2010

~ een sigaren-droogtrommel ~

Een week of twee geleden zijn we weer eens naar De Snuffelmarkt in België geweest, een soort 'Beverwijk' gevoel krijg je daar, je kijkt je ogen uit, ze verkopen spullen die compleet uit de tijd zijn, schoenen uit 't jaar 0, je kan er fanatieke line-dancers bekijken en er is ongelofelijk veel échte rommel...maar toch hangt er een bepaalde sfeer die zo geweldig is!
We verbazen ons steeds weer over 't feit dat je dus binnen een kwartier in een andere wereld kan belanden  :)

Ik vond er dit keer wel wat leuks! Op de weg terug naar de uitgang zag ik dit trommeltje op de grond staan vol gereedschap en andere troep....ik vroeg of deze ook te koop was en de man zei: " alleé wa wilde d'r voor geeve"
De deal was snel gesloten ( € 2,50!) en we gingen voldaan naar huis, veel gezien, gelachen én een sigaren-droogtrommel rijker, ik wist niet eens dat zo'n ding bestond :)





      ~ oude rozenkrans van de kringloop ~





Ik bedacht me later dat ik nog een sleuteltje had liggen ergens in een la...en wat denk je?
Hij paste gewoon! Dus mijn trommel kan nu óók nog op slot :)










          ~ Fijn weekend ~


37 opmerkingen:

  1. Wat een leuk ding...wist ook niet dat die bestonden jóh!!
    leer nog wat hier!!!

    fijn wseekend...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit vind ik nu een geweldige post. Ik zie het helemaal voor me; die markt in België. En wat een leuke aanwinst zeg. Dat dat sleuteltje past is toch helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig dat het sleuteltje ook nog past !!
    Wat zijn jouw roosjes mooi opgedroogt ,bij mij worden ze tijdens het drogen allemaal bruin....

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze trommel lag dus echt op jou te wachten:)
    en wat kun je dan blij zijn met zo'n vondst!
    prachtige fotos!!
    fijn weekend, groetjes Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's Vero nog nooit van gehoord een sigaren kist, het rooster onderin echt heel leuk en de rozenkrans zomaar bij de kring WAUW!!!
    ik vind Belgie ook altijd zo anders zo leuk gezellie ik kom er graag maar voor ons best een beetje ver, een heerlijk weekend en heel veel plezier in Kaatsheuvel dikke kus van mij:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat de sleutel er op past, betekent gewoon dat de sigarendoos voor jullie bestemd was. Wat ik mij afvraag is of je de geur nog ruikt...dat je daaraan kan herkennen dat er sigaren in gedroogd zijn!

    Veel plezier met je aankoop en een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kijk, zo krijg je toch ook meteen een stukje geschiedenis mee he ;)!
    Nu ook geschrikt voor geheime paperassen;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, oei , heb al weer te veel leuke posten van je gemist, zie ik .
    Wat een geweldige trommel is dit en wat leuk dat er nog een sleuteltje voor had zelfs......
    Je hebt inderdaad echt troep op zo'n markt en dus af en toe ook nog leuke dingen ertussen, het is dan echt even zoeken he..
    Jouw foto's worden hoe langer hoe mooier trouwens, die met de gedroogde roosjes zijn echt super !
    Nou fijn weekend gewenst, lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige post......WAt een mooie vondst.
    Heb er ook ééntje...lekker voor mijzelf want zoiets bijzonders doe je nooit meer weg.

    Kun je mij de link doormailen van de sneeuw?
    Vind het wel errugh leuk, maar ik dacht wit op wit...maar het kan dus...zie het hier ook.
    Heerlijk.
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je ervan gemaakt. En wist idd ook niet dat zoiets bestond.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie post zeg!!ik vind je sigaren droog doos heel bijzonder!! ik heb er ook nog nooit van gehoord!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke vondst! dus als ik weer nieuwe sigaren heb gedraaid, kan ik ze bij jou drogen? :-).

    En wat een geluk dat dat sleuteltje gewoon past, echt heel leuk zo!

    Lieve groet en een fijn weekend,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Veronique, wat een grap met dat sleuteltje :-). Jij ook een fijn weekend!
    Liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij sigaren liefhebbers is (was) deze droogdoos een must. Onderin (onder het gaatjes rooster) legde men gebluste kalk om een "natte" sigaar weer droog, dus rookbaar te maken. Omdat vroeger werd gestookt met de kachel of openhaard ( en weinig of geen ventilatie)werd de lucht vochtig en daardoor de sigaar ook. Tegenwoordig zijn de huizen allemaal wel geisoleerd dus minder vocht, en de cv ontrekt ook vocht dus die dozen zijn nu niet meer nodig :) (info ooit gehoord van mijn broer, een fervent sigaren roker) Tegenwoordig zijn er NOG wel de-humidifier dozen maar die zijn meer voor de show. Die van jou is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij had mijn pake vroeger ook zoiets. Vond het altijd zo lekker ruiken als de deksel open kwam. Wat een nostalgie.
    Prachtige foto's heb je er van gemaakt.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke trommel en grappig zeg dat het sleuteltje er in past. En de foto's van de gedroogde rozen zijn zo mooi!!!!
    Fijn weekend.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk, nog nooit van gehoord en dat voor die prijs.
    Fijn weekend.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh wat gaaf zeg, je hebt er ook geweldige fotoos van gemaakt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig leuke trommel is het.
    En je foto's zijn helemaal top!

    Lieve Gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Vero,

    Dat is toch wel heel bijzonder, dat het sleuteltje nog past ook :-)! Leuk zo'n bijzondere vondst. Ik weet precies wat je bedoelt met het sfeertje op Belgische rommelmarkten. Dat is alsof je teruggaat in de tijd!!

    Lieve groet & gezellig weekend,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja tuurlijk, een sigarendroogtrommel....;))

    En wat een mooi prijsje volgens mij kost een sigaar meer. En een passend sleuteltje is helemaal leuk.
    Je hebt er mooie foto's van gemaakt Veronique.

    gezellig weekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke trommel. Je hebt er mooie foto's van gemaakt!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie trommel veronique...wat bijzonder dat de sleutel paste !! leuk hoor...........ik ben je helemaal vergeten te mailen...de rozenkrans is er hoor...envelop was helemaal open gescheurd maar hij zat er nog in !! wat is ie mooi!!bedankt !! liefs fijn weekend Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een ontzettend leuke aanwinst zeg. MIjn opa is sigarenmaker geweest en we hebben veel spullen daarvan in de familie, maar deze ken ik niet. Ik zal mijn moeder eens vragen of ze er ooit van heeft gehoord. Hij is in ieder geval prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk ding zeg. Heb je inderdaad een koopje mee gehad.
    Staat erg leuk met die roosjes erbij.
    En wat heb je leuke dwarrelende sneeuw.

    Fijn weekend ,
    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk weer allemaal zeg, en ik zie dat het op je foto's sneeuwt, hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Ik zie het wel vaker en dat vind ik zo grappig, dat wil ik ooooooooook!!

    Fijn weekend, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Was het zo'n 'binnen rommelmarkt'?
    Ja, daar hangt zo'n speciaal sfeertje, en daar kun je nu net nog zulke vonstjes doen.
    Erg mooi trommeltje, ik heb een kistjes en vakjes en trommeltjes tic, dus ik ben wel een beetje jalours op je.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik dacht al hoe weet je nou dat het een sigarendroogtrommel is..maar ik zie dat het erop staat :)
    Prachtige vondst, zeker mét sleutel!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Chips... het is nog vlak bij mij ook.
    Dus nu weten we wat we overmorgen moeten gaan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. huh...nog nooit van gehoord. wat gaaf zeg. wel een heel mooi sfeertje zo. gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig hoor...en dat het sleuteltje past..geweldig...Heerlijk zo`n dag,
    Fijn weekend, hartelijke groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die heeft dus al die tijd op jou staan wachten! Nou ja zeg, toeval bestaat echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo,
    Leuk je trommel.
    Ik vertelde het aan mijn man.
    Het heeft ook een mooi naam, een "HUMIDOR"
    Bij google / afbeeldingen.
    Zie je de mooiste houten kisten, Sigarendroogtrommels.

    Leuk om te weten toch...
    Maar ga zeker eens kijken in die hal.

    gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hello my dearest Veronique, Your old coffer is very gorgeous!!!
    Have a very nice sunday and new week:)
    Big hugs
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oooh, wat goed zeg!!! De kist was gewoon voor jouw bestemt. En wat staat hij mooi, erg leuk met die roosjes kleurt zo mooi samen. Heerlijke post weer!!
    Hartelijke groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. I wish you could come to my home and take lots of treasures I´m getting rid of... except my enamelware, of course!!!... but considering you, I could do an exception!
    hugs my dear

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~