donderdag 25 november 2010

~ Cupcake-vormpjes & poedersuiker ~

Van de week zag ik in een blaadje van de Albert Heijn een super-gaaf idee...simpel maar geweldig!
Benodigdheden: Muffinvormpjes, kerstballen, touwtje, naamkaartje én...poedersuiker!

De bedoeling van dit hele idee is om op je gedekte kersttafel voor iedereen zo'n persoonlijk vormpje neer te zetten, aan de kerstbal knoop je dan het kaartje mét naam...
Je kan iedereen een andere kleur geven maar ook heel sjiek bijvoorbeeld alleen witte vormpjes en zilveren ballen gebruiken...in het AH blad hadden ze alles met effen kleuren gedaan maar je snapt wel dat je hier dus eindeloos mee kan variëren!

Nadat ik gisteren met de kinderen voor de 'Sint op school' heb zitten knutselen ben ik dit idee eens op mijn eigen manier gaan uitproberen, achteraf had ik liever een andere naam gebruikt voor op 't naamkaartje want het lijkt nu bijna op een narsistische post ;)








          
         ~ kerstmannetje voor de kinderen ~





    ~ voor de verandering cranberry's erbij ~



Dus waar je ook van houdt, kleur, geen kleur, druk, rustig...je kan alle kanten op!
Trouwens....de kerstballen blaas je buiten ook heel makkelijk weer schoon :)



38 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee Veronique...dit ga ik onthouden voor de aankomende kerst! Ik vind dat zó leuk...met eenvoudige middelen toch iets bijzonders creeren. En je kunt er inderdaad alle kanten mee op!

    Bedankt voor de tip!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zeker een heel erg leuk idee!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Vero wat zet je dat prachtig neer zo op de foto's
    het ziet er nog mooier uit dan in een tijdschrift.
    ik had het blad van AH wel doorgekeken maar was me niet op gevallen met die kerstballen.
    ja en deze springen er werkelijk uit.
    super leuk gedaan en ik ga dit zeker weten doen met kerst.
    een hele fijne dag.
    liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ziet dat er feestelijk en gezellig uit
    en wat heb je er mooie foto's van gemaakt!
    leuke muffinvormpjes heb je trouwens, echt schattig.
    fijne dag, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, die tip haal ik toch maar mooi even bij je weg voor op onze kersttafel, mooi gefotografeerd trouwens!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo eenvoudig en zo leuk!Je vindt ook steeds leukere muffinvormpjes dan kun je ook leuk combineren.
    Ik vint je foto's er ook heel feestelijk uitzien.
    Groetjes en bedankt voor je tip,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee.
    En wat heb je er geweldige foto's van gemaakt!!!!!!

    Fijne dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee. Wat heb je trouwens een geweldige muffinvormpjes. Ziet er allemaal reuze gezellig uit.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit is echt leuk. geloof dat ik hem ook maar inpik...hoe kom je trouwens aan die mooie gebloemde vormpjes..
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OF.....je likt ze af!!! WHEOHAHAHAHAHA..sorry....;).
    Ik vindt de versie met de cranberries GEWELDIG! Ga het zeker in mn bovenkamer opslaan.....vindt het super. Die Appie!!!

    Fijne dag!
    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super ideetje weer. Dat wordt een vrolijke kerst bij jullie.
    Die AH bedenkt het toch ook iedere keer weer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen,

    Het is hier altijd zoo sfeerrvol :-)
    Heel erg leuk idee, ik denk echt dat ik dit voor de kersttafel straks ga gebruiken. Ik heb nog een dooos oude engeltjes liggen in balvorm dus zie het al helemaal voor me en dat poedersuiker voor het sneeuweffect zo leuk!

    Liefs en een fijne dag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je dat allemaal hebt uitgeprobeerd. IK vind het enig staan.
    Je prachtige foto's kunnen ook zo in een blad.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh mooi!
    en dat van de ah....tjee...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Veronique, Je foto's zijn weer prachtig. En wat een schattig/decoratief idee. Ook die kerstmannetjes voor de kinderen zijn leuk bedacht. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal leuk!! Van zulke ideetjes moet je het hebben hè?
    Super ook dat je er een hele post van gemaakt hebt, met foto's....top!!
    Trouwens ook een hele leuke manier om je oliebollen te presenteren in een muffinvormje!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja leuk he???.....echt schattig........mooie foto's Veronique !! leuk gedaan !! fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Veronique

    waar heb je die gebloemde vormpjes vandaan?

    groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was het laatste wat ik gisteravond deed voor het slapen gaan, nog snel even door het nieuwe blad van AH ''Wathandig'' bladeren en mijn oog viel ook op deze TIP.
    Wat leuk dat jij er nou een post van maakt, en die spreekt vele aan zie ik aan al de reacties.
    Wat dan ook weer zo'n fijne voldoening geeft voor jezelf als je lekker creatief bezig bent geweest en van die prachtige foto's plaatst en daarvoor waardering krijgt, en waar je mij als volger ook heel veel plezier mee doet, dankjewel!

    Ik ga nog eens snel verder lezen bij mijn volgers of ik ook daar nog leuke posten zie en een berichtje achter kan laten.

    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuk idee is dit. En die bij jou zijn ook echt leuk. Die 2e foto is trouwens prachtig.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk idee, en je hebt ons al heel veel inspiratie gegeven...super hoor!!

    Gezellige dag, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super gedaan!! AH heeft een kans gemist ze hadden jouw foto's moeten nemen!!!
    groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hartstikke leuk idee!!!!!!! Waar de AH allemaal wel niet goed voor is...De foto`s zijn ook erg mooi geworden, Staat helemaal gezellig!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het een geweldig idee, ik ga hem dan ook zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldige foto's hoor , en een heel leuk idee !
    Ik dacht meteen als je nou een kerstwens op het kaartje had gezet ipv je naam had je meteen een prachtige kerstkaart gehad , zo mooi heb je die sfeer neergezet !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind die bakvormpjes van je altijd zo mooi.
    Zo kleurig en vrolijk...die zie ik hier nu nergens......
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk Veronique dat je dit idee met ons wilt delen. Het ziet er fraai uit en ik vind je bakvormpjes heel fraai! Vooral die met die bloemen. Je kunt op deze manier verschillende stylen neerzetten. Jij bent er al helemaal klaar voor!

    Groetjes en geniet lekker van deze sfeervolle tijd!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Eeeeenig, echt leuk. Wat heb je mooie bloemenvormpjes. Wil bij jouw wel aanschuiven..hi hi!!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit leuke idee heb ik gisteren inderdaad ook in Wat Handig gelezen alleen vind ik jouw uitvoering vele malen mooier. Zo ziet het er heel anders uit dan in het blad. Geweldig idee voor de kersttafel.

    Maar waar heb je die schattige vormpjes met bloemetjes vandaan?

    MyHome

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Had het nog niet gezien....een beetje van AH en een beetje van Veronique:)
    Wat heb je het mooi op de foto gezet!!! En die van de oliebollen vind ik ook erg leuk, Hilde!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo simpel maar zo mooi gedaan. En de foto's maken het helemaal af. Een tip die ik zeker zal onthouden.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Veronique, dat heb je prachtig gedaan hoor! Zo'n variatie!!! Heel inspirerend! Het rode met witte stippen vormpje(laatste tijd helemaal weg van rood met witte stippen)met de rode met witte bloemsuiker kerstbal is mijn favoriet!!! Ja, staat vast nu, Kerst wordt rood en wit bij ons dit jaar! ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  33. je maakt me blij en depri tegelijk. Zulke mooie foto's, zulke mooie spullen, zo een mooie blog...kan ik een dagje jou zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De foto's zijn héééél mooi, het lijkt al wel echt kerst bij jou.
    Waar kocht je deze mooie vormpjes met bloemetjes ?
    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super leuk. Het staat echt heel leuk op de tafel.

    Ga het ook uitproberen.
    Groetjes
    Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik sluit me bij alle reacties aan.

    met groet Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Veronique

    wil je het geheim van de mooie bloemvormpjes met ons delen?
    Ik zie hier alleen maar witte vormpjes

    groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~