woensdag 4 november 2009

Zucht...emaille met bloemen





Echt, het meest verliefd ben ik op wit of crèmekleurig emaille met bloemen, wie dit ooit heeft bedacht is een held!
Mijn ogen dwalen regelmatig af naar mijn servieskast en deze 2 dekschaaltjes zijn echt een enorme aanwinst, ik heb ze laatst samen gekocht via Marktplaats.nl en niet eens laten zien hier, dus bij deze...

Mijn moeder had vroeger ook zo'n tic (vooral van rozen) ik ergerde me dood aan overal die bloemen op en al die gekleurde dingen, nu besef me weer eens goed dat de appel niet ver van de boom gevallen is...(in dit opzicht dan ;)












* deze schaal heb ik afgelopen vakantie uit Frankrijk meegenomen, ik ben er nog elke dag weg van! Dit is de tweede keer dat ik 'm laat zien geloof ik maar dat maakt me niet uit, ik kan er geen genoeg van krijgen :)



14 opmerkingen:

  1. Durffff het bijna niet te zeggen, maar nu moet je ophouden, had er al twee, kleintjes dan al jaren, maar van de zomer op de rommelmarkt heb ik er ook zo 1tje gevonden, zo zelden kom je ze tegen...... hahahaa.. zal voor jou even een foto plaatsen......

    Hahahah... super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onder aan de blog..... sttttt Okay.... onder ons dan hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. al plaats je de foto honderd keer, ik kan er geen genoeg van krijgen dus make my day;-))
    en dat je die andere twee ons nu pas laat zien ...... maar goed ik zie het door de vingers,
    het zijn plaatjes alle drie.

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt waanzinnig gaaf! En dit soort spulletjes mag je gerust vaker laten zien hoor, vinden we helemaal niet erg! Die uit Frankrijk is ook echt een super schaaltje, mooie kleuren. Kan me voorstellen dat je er telkens van geniet als je er naar kijkt. En wat grappig dat je toch meer op je moeder begint te lijken, als ze je dat toen der tijd gezegd zouden hebben.....! Je had ze vast niet geloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een gave foto's, ben hier ook echt weg van! Kom het idd niet vaak tegen, jammer genoeg...
    Daarom; bedankt het delen van deze foto's!

    Je nieuwe titelfoto/blogbanner is ook geweldig!

    Fijne avond
    Groetjes,
    Jolijn Design

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar de appel valt niet ver van de boom. Blijf delen, ons is niets te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vero, this is so, so beautiful, I´m not sure if the first pictures are enamelware but the last one is an enamel, I can recognize it, for sure... wonderful!!! Is it an old one???
    I´m so sorry to have written you in spanish sometime, I believe I thought you speak spanish too, I want to apologize and I´m trying to do my best in English.
    Love all your posts!!!!
    Hugs
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al laat je hem nog 100 x zien, mij verveelt dat niet hoor :-)
    je dekschaaltjes zijn ook bijzonder mooi !!
    Lekker van genieten !!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben helemaal verliefd op dat prachtige spul.
    ik mag wel zeggen dat ik een beetje jaloers benop deze prachtige schalen.
    groetjes Stip

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moeder is een vrouw naar mijn hart......
    Oh ik hou van rozen......jij bent ook om zie ik.
    Heerlijk.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helloooo vero

    what lovely roses!! i, too, like their retro kind of feel. by the way, i knoticed you have a beautiful cocoa can, a friend of mine brought me the same one from his holland trip, i really treasured it but i lost it sadly. also, i got exited about your picture of a blue rose printed cafe au lait bowl. i still have the same ones (s, m and l three sizes) which i boughy myself in paris more than 20 years ago.

    thank you so much for showing me what i also love!

    have a great weekend,

    ktxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En het voornemen om te stoppen met kopen en verzamelen ken ik, maar daar ben ik helaas niet zo goed in.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig hoor,kan me niet genoeg zijn.
    ik vind het emaile heel mooi en vooral met de rozen erop.laat maar lekker zien die spullen.

    groetjes oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~