zaterdag 14 november 2009

Herinnering aan moeder

Vorig jaar kerst is de moeder van mijn vriend na 3 jaar alzheimer op 81-jarige leeftijd overleden.
Een tijdje daarna moesten er natuurlijk behoorlijk wat spulletjes uit het verzorgings-tehuis opgeruimd worden, ik heb toen aan mijn schoonzus wat rokken en blouses gevraagd, ik vertelde haar dat ik van deze kleren graag slingers wilde maken, zodat ze niet in een zak in de kast zouden belanden maar op bepaalde dagen toch echt aanwezig zouden zijn.
Ze vond dit een hartstikke leuk idee en zo gezegd zo gedaan...deze week ben ik er mee begonnen en de eerste slinger geef ik volgende week cadeau aan mijn schoonzus, voor onszelf heb ik er ook één gemaakt en ik denk dat deze slingers samen met de andere slingers nog vaak ons huis zullen sieren..

Zo is ze toch een beetje bij ons..












21 opmerkingen:

  1. Hai,wat n prachtig idee zeg,zo is zij er toch met ieder feestje n beetje bij!Ik heb n vrijwiligers baantje bij mensen met dementie.
    Het is echt n vreselijke oneerlijke ziekte kom ook altijd met n dubbel gevoel thuis.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Veronique, een mooi eerbetoon aan je schoonmoeder, zo zal zij er op speciale dagen altijd een beetje bij jullie zijn. Ik vind het echt een heel mooi idee.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd heel erg mooi eerbetoon aan je schoonmoeder, beter dan die kleren allemaal wegdoen vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend goed en lief gebaar.
    En idd zo zal ze altijd een beetje bij jullie zijn.

    fijn weekend,lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie eerbetoon aan je schoonmoeder.

    Groetjes Inka en André.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie gedachte zeg, en wat een creabea ben je zeg....
    Heel leuk gedaan en bedacht, mooi gebaar.

    Een fijn weekend verder
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee, en dan de eerste slinger aan je schoonzusje kado geven is ook heel mooi.
    Ja zo kan je iemand die je mist op dit soort dagen toch een beetje bij je hebben.
    Een heel fijn weekend groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig idee . Zo is ze er nog steeds bij als jullie wat te vieren hebben. Heel mooi en lief. Fijne avond, groetjes Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi en lief idee is dit. Heel bijzonder dat een dierbare op deze wijze regelmatig aanwezig zal zijn.

    Fijn weekend,
    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig, ook met deze gedachte erachter...
    Heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Vero, you have such a beautiful sewing place where you have created this wonderful banner, it is very, very lovely.
    Muchos cariños
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee! Helaas hebben wij de kleding van mijn moeder allemaal weg gedaan toen ze 2 maanden geleden overleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super idee.......had ik dit maar geweten.....
    Had graag zo'n slinger van oma's kleding gehad.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een ontzettend mooi idee .
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow ... wordt hier ffies stil van. Wat een briljant idee!

    X Miran

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je prachtig mooi gemaakt en ook je idee erachter vind ik geweldig,niet in een zak ergens op zolder,maar met feest in je huis,het ziet er super uit,fijne zondagavond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oooh wat een geweldig leuk idee dit. Hier hou ik wel van, juist met een feest die slingers neer hangen. Een heel mooi symbool om op een goede en fijne manier aan iemand te denken !!

    Fijne week !!

    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zit met een groot brok in de keel dit te lezen, wat een mooi idee om dit te doen zeg, zo is ze er toch altijd bij als er wat te vieren is...
    (mijn moeder is ook al overleden en op het moment is mijn vader ook heel ziek en holt achteruit, dus hier heb ik wel heel veel gevoelens bij...)

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~