zaterdag 7 november 2009

I ♥ muffins

Muffins maken is één van mijn favoriete bezigheden als er verder niet veel op het programma staat..iedereen vind ze lekker, het beslag maken is leuk, het omhoog zien rijzen vind ik geweldig als ik voor de oven ga zitten ;) en vooral het versieren is altijd weer een feest!

Die spikkels op de foto zijn van dr.Oetker maar in verhouding zijn die hartstikke duur, kijk maar eens bij de plaatselijke Toko...ik vond daar per toeval laatst dat linkse bakje, de inhoud van zo'n bakje kun je wel drie keer een dr.Oetker-potje mee vullen...en check de prijs, 't is maar een tip ;)





Als je eens wat anders wilt dan een gewone muffin ( of cake, pannenkoek, brooddeeg, noem maar op) haal dan eens bij een reformzaak wat natuurlijke kleurstof, je kan dit kopen in poedervorm...één mespuntje kleurstof mengen met een klein beetje water..dit door het beslag mengen en voilá, de hele bak met beslag heeft een mooi kleurtje gekregen!
Geweldig leuk om te doen! ( ik bak ook wel eens groene pannenkoeken ;)

* Mijn oranje muffinbeslag...



* Muffinvormpjes uitkiezen is ook al zo leuk!



* Klaar om de oven in te gaan...




* "jongens! de muffins zijn klaar!"






Ik heb echt iets met muffins, vooral met een kleurtje vind ik ze zo feestelijk en het geeft zo'n gezellig sfeertje als ze op tafel staan!



15 opmerkingen:

  1. MMMMMM ziet er heerlijk uit. Leuk die lila muffinbakjes, waar heb je die vandaan? Mijn zoontje vindt het ook altijd leuk om muffins oid te bakken, vooral het versieren. Opruimen laat hij dan aan mama over, een vloer vol spikkels! Snoep ze en een fijn weekend.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit en geweldig die vormpjes! Mijn probleem met bakken is altijd dat ik het dan ook op eet.... en dat is niet altijd even goed.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm vero; heerlijk zien ze eruit. wat een strak plan met die goedkopere versiering ik he laatst een siliconen muffinvorm gekocht; dat zal ook wel lukken toch? zoek nog recept van muffins met bosbessen.....

    groet lavender

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmmm...ik kom een muffin bij je eten, ze zien er ook zo heerlijk uit. Leuke vormpjes. Ja bakken blijft altijd een leuke bezigheid, je hele huis ruikt er zo lekker van en dan....smullen maar.
    Fijn weekend.
    groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MMMMMMM Heerlijk, ben DOL op muffins,alle smaken, vormen en kleuren lol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via Bellavien puur toevallig op jouw link geklickt (volgens mij omdat ik iets van muffins op de foto zag staan - ik zoetkauwer). En ik zit hier dus met water in mijn mond. Morgen misschien dan ook maar een paar bakken??? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja leuk hoor ik heb er nu echt trek van gekregen .
    ik zou vandaag appeltaartje bakken maar was zo druk te moe om taartje te bakken.
    en nu heb ik spijt.
    heerlijk ziet het er uit en die vormpjes blijven geweldig echt een feestje.
    een fijn weekend .
    groetjes Stip

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, ben ook wat aan het maken voor vaderdag, morgen hier in Zweden! Geen grote kadoos doen ze hier maar vaak wat lekkers hahahah... maar geen muffins.... ze zien eruit waarvoor ze bedoeld zijn! Om op te eten heerlijk!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,het ziet er heeeeeerlijk uit,krijg er meteen trek in.

    Fijn weekend,gr Inka en André.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk!!!! die laat ik aan mijn zoontje zien, die is gek van donts en muffins maar ook het bakken ervan.
    We komen net bij ikea vandaan en daar kocht hij zo'n koekhuisje die hij morgen wil gaan maken en versieren.
    Hoe kom je aan die super gave papieren bakvormpjes ze zijn zo leuk.
    Eet smakkelijk en nog een heerlijk weekend.

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zien ze er goed uit! Ik hou er ook van, met name de gezelligheid erbij! Staat ook zo leuk op de etageres die ik maak...

    Geniet er maar van op deze regenachtige dag.
    Een fijn weekend nog!

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Vero, I didn´t know you like to cook, what a great thing, those cakes look beautiful and they must be so good!!! Great pictures to enhance your cooking!!!.... I don´t like cooking...
    Muchos cariños
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk!!!
    maar ik ben zeker te laat? ze zijn al op?

    Ik heb ze nog nooit zelf gebakken, wel scones!
    muffins koop ik wel eens en dan doormidden snijden, een beetje aardbeien jam erop en een toefje slagroom....en mmmmmm smullen maar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan me niet voorstellen dat dat lang op tafel staat, hier zou dat in ieder geval zo op zijn.
    Ziet er erg feestelijk en vooral lekker uit.

    Fijne zondag verder
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is grappig,
    ik heb die week ook muffins gebakken ;)
    Maar niet in zulke mooie papierenhouders.
    Gr Cobi

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~