woensdag 23 maart 2011

~ Avon calling! ~

Het bestaat nog steeds maar voor mij blijft 't echt verbonden met de jaren '50 en '60:   
~ AVON ~
Nadat ik afgelopen zondag in België dit geweldige opaline-glazen flesje vond van Avon, ben ik me weer eens gaan verdiepen in dit nostalgische cosmetica-merk...
Alleen al die vintage-reclame, geweldig!
(heb jij herinneringen aan Avon?)




~ en zowaar met een roosje :)  ~






Nu lekker terug de tuin in, aankomende zaterdag gaan we eindelijk die puinzooi van 't dak naar de stort brengen...ik ben alvast vergeet-mij-nietjes en viooltjes aan 't poten...als dan alle rommel weg is kan ik 't gelijk weer gezellig maken :)


19 opmerkingen:

  1. Geweldig die reclame. Wat is het dan nu allemaal anders...
    Mooi dat flesje.
    Die "goede oude tijd" ;)

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder is ook nog een tijdje Avon consulente geweest in Zaandam, grappig idd die oude reclame. Vond dat ze toen zulke leuke grappige dingen hadden ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, die reklame is geweldig. Dat waren nog eens tijden hoor je dan die vorige generatie zeggen hihi. Prachtig flesje...met roos. fijne dag, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herinneringen..Avon, een vriendin haar moeder was toen consulente en wij kregen altijd proefmonsters.
    Oude tijden herleven bij zo'n plaatje, leuk!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn tante was avon consulente....en ik heb bij een bedrijf gewerkt die was onderdeel van een groter geheel.. en ook daar viel avon onder.
    wij kregen elke maan een lijst met spullen die we konden bestellen tegen een gereduceerde prijs.
    en een verrassingspakket... daar kon werkelijk van alles in zitten... ik meen dat het 10gulden toen nog kostte... wij hadden dus elke maand een verrassingspakket... gewoon voor de spanning.. want de tutspullen die er in zaten gebruikte ik eigenlijk nooit (de handdoekjes en vaasjes etc etc daar deden we het voor) maar het was wel altijd leuk
    grappig dat het nu ineens weer zo opgerakeld werd.
    dank je wel.. en het vaasje is wel heel erg mooi hoor
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi, what a lovely post: vintage advertising images are amazing. Like so much your blog, ciao from Italia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oi querida veja minha coleção vintage Avon.Beijos.http://inspiracaoparaviver.blogspot.com/2011/02/tesouros.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Avon consulentes had je toch? Heb er persoonlijk geen ervaring mee, ken het van de reclames van destijds denk ik. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja ZEKER!!! toen een buuf van ons overleed moest haar huis leeg en mn ma heeft haar kinderen daarmee geholpen, en die vrouw had voro KA PI TA LEN aan Avon staan...deed er never niks mee....maar goed.....IK kreeg dus al dis roze doosjes met mini lipstickjes erin!!! MEN wat was ik blij.......echt.....zuinig was ik erop en altijd de juiste kleur :)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Avon...daar had je van die party's van...dat weet ik nog wel! Ik heb er zelf nooit iets van gehad.

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Avon ken ik nog, maar heb er nooit wat van gehad. Wij hadden heel vaak Oriflame-party's in de jaren 70. Heerlijk om daar als puber bij te zitten....
    Grappig om daar nu aan terug te denken.

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik ken ze ook van die party's. Goh... leuk.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ik heb ook al eens zon party mee gemaakt
    hadden ze niet de royal chelly of zoiets!
    Ik was er nooit op gekomen of geweten dat ik dat nog in mijn hoofd had zitten!
    Maar nu je het vraagt.
    Komen de oude dingen weer omhoog !
    Fijne avond
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Avon.. ja ik ken het ook nog! dan kwam er een consulente bij je thuis met allemaal spulletjes net als bij een tupperwareparty..
    en volgens mij werd er dan ook iemand opgemaakt.. grappig, ik was het helemaal vergeten, maar door jouw post komen toch de herinneringen weer!

    fijne avond,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja ik ken het ook wel,mijn moeder had zo`n party en mocht ik mee,je mocht jezelf ook opmaken als ik het goed heb,was best duur voor die tijd,lieve groet Joke,ow ja je flesje is een schatje,lief kleurtje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gaaf kannetje zeg, Avon ken ik niet eigenlijk. Is nog van voor mijn tijd denk ik? :-) Wel super leuk die oude reclames.

    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het merk zegt mij helemaal niets. Maar de reclamefoto's vind ik wel prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo

    Ik volg je al een tijdje.
    En nu zie ik AVON afgebeeld,bij je.
    En of ik dit ken.
    Heb er heel wat spulletjes in het verleden van besteld.( Jaren zeventig )
    Je kon het niet in de winkel kopen,maar het ging bij iemand,die onder bekenden en vrienden Avon aan de man...eh...vrouw bracht,een zogeheten consulente.
    Ik bestelde er creme's,lippenstift oogschaduw,etc.
    Leuk,dat je dit hier nu laat zien.
    Ik zal me even ook als volger bij je aanmelden,dat wordt tijd,want ik volg je in feite al eventjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi de reclamefotos en je Flesje ook !!moet aan me moeder denken die had veel van de mooie parfumflesjes(In porcelaine).
    En trouwens voor wie interes heeft In de Moderne Avon producten wil ik zeggen dat je ze bij mij kan kopen.voor contact kan je mijn gewoon mailen .Ik woon in Middenmeer-NH

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~