zaterdag 18 april 2009

Een "nieuw" oud kastje

Hoera! Jippie!
Ik heb er weer een kast bij! Door de jaren heen zijn er al heel wat gekomen en gegaan, ik kan het gewoon niet laten om steeds maar weer te switchen met kasten, zucht...vooral als ze niet duur zijn :)
Heb hem via Marktplaats op de kop getikt en vanmiddag opgehaald hup! achterin de auto, ging prima!
Aangezien ik een beetje bang ben voor houtworm (waarvan ik toch enkele sporen zag) neem ik het zekere maar voor het onzekere en zet ik 'm lekker buiten. (onder ons afdak welteverstaan dus nat wordt hij niet :)
Wellicht behandel ik 'm binnenkort en haal ik 'm toch naar binnen, ik zie wel....hij staat zo ook leuk vind ik.

Qua planten en styling kan het wel wat beter maar dat boeit nu niet :)
Kijk eens wat een leuke kast!





Och wat een zielig eenzaam vergeet-mij-nietje...ik heb vandaag andere gekocht maar die moet ik nog poten...kon gewoon niet wachten om de kast te fotograferen :)


16 opmerkingen:

  1. super leuk kastje...ben benieuwd wat je ermee gaat doen,of waar je hem neer gaat zetten bedoel ik eigenlijk....

    veel plezier ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt een hele leuke kast gevonden. Hij staat buiten inderdaad ook heel leuk.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super kastje heb je op de kop getikt, maar vind je het niet zonde om hem voor buiten te doen ??
    dan ist ie waarschijnlijk zo verrot toch ??
    vind het een schatje !!
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me goed voorstellen dat je er zo blij mee bent. Ik vind die lades vooral erg mooi..en de handgrepen.
    Nu maar hopen dat het niet gaat regenen!
    Groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een super mooi kastje, buiten staat hij leuk, binnen zal hij ook erg mooi zijn. Gelukkig staat hij onder een afdak, dan gaat hij wel een tijd mee denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Veronique,
    je hebt een erg leuk kastje gekocht,en inderdaad een moeilijke keus of hij buiten of binnen mag staan.Trouwens ook nog van harte met je Award.
    Fijne zondag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is leuk hoor handig zo buiten. Leuk voor je tuinservies en glazen. Oh die krijg je wel vol en bovenop zo gezellig gestyled....
    Ik hou ervan buiten zo'n mooie kast.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst bedankt voor de Award die ik van je gekregen heb voor mijn blog Rosabears. Ik ga er even over nadenken aan wie ik hem door ga geven en zal er dan deze week aandacht aan besteden op mijn blog.
    Leuk kastje heb je weer gevonden. Dat zijn de leukste aankopen niet te duur en ook nog mooi. Ik geniet daar eigenlijk altijd nog meer van dan zomaar naar de winkel en nieuw kopen. Veel plezier ervan en ik ben benieuwd wat het weer voor mooie plaatjes oplevert.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig kastje....vooral de laatjes vind ik erg mooi...
    Ja ik ben ook gek op kastjes en sidetables/tafeltjes maar ja waar zetten we het allemaal neer?
    Geniet van je kastje,groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een waanzinnige kast heb je op de kop getikt!!! Ik vind hem prachtig en daar zul je vast nog veel plezier van krijgen.
    En mocht je hem ooit kwijt willen ;-) haha.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor een houtworm hoef je niet bang te zijn hoor! Of er nog levende larven aanwezig zijn kun je goed zien aan het boormeel. Dat is een soort "zaagsel" naast de gaatjes.
    En: Met een zachte doek en petroleum over het hout wrijven en nog levende larven zijn meteen dood. Houtworm kan alleen voorkomen op koude en vochtige plaatsen, je hoeft dus echt niet bang te zijn voor niewe larven als je mooie kast op een warme plaats staat!

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahahaha, je lijkt mij wel! Robert vraagt zich steeds af waarom we NOG meer kastjes, tafels en stoeltjes nodig hebben...
    Ik heb zelf bij de kringloper een houten klaptafel en 2 houten klapstoeltjes gevonden, tesamen voor 17,40 euro! Bij wijze van bistroset komen ze; geschilderd en wel voor mijn schuur te staan.
    Jo
    PS: dit is zeker een mooi exemplaartje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zeg lekker buiten laten staan......tot na de zomer ;)....hartstikke leuk én handig!

    Groet,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Veronique,
    ik ben via de blog van Petra op jouw blog beland.
    Ziet er erg leuk uit wat een gezellig sfeertje, ik ga je zeker volgen.
    Wat een superschattig kastje, daar kan je helemaal blij van worden he!!!

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Vero,
    thank you so much for the Renee-Award, I took it and will mention it in my next post.... your new old cabinet looks fantastic... very pretty this one I would take for my sleeping room... :0) Greetings, Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi kastje ! ,overigens, last hebben van boktor is erg vervelend, dit is echt een geweldige oplossing, zie de link en zie het voor jezelf: houtworm begassen

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~