maandag 6 april 2009

Blij met mijn naaimachine

Een paar weken geleden heb ik zomaar een naaimachine gekregen van een vriendin van mij...ik ben haar zo ongelofelijk dankbaar!
Het zat eigenlijk zo...mijn moeder had al jaren en jaren dezelfde naaimachine en uiteindelijk vond ze dat ik 'm maar moest hebben, natuurlijk vond ik dat geweldig!
Op een avond dacht ik "nu is het moment daar...ik ga iets naaien", ik sluit de boel aan, stekker in het stopcontact en Rrrrrrrr, hij begint ineens uit zichzelf te naaien en ik zie rookpluimen!! Ohh! Snoer doorgebrand, zomaar, ineens. Dat wil je toch niet!

Het was al wel een oudje en laten repareren bleek moeilijk ivm een snoer waar moeilijk aan te komen was...dus weg gezet en af en toe een baalmoment gehad...ik had geen naaimachine meer :(

Tot het moment dat ik er dus één kreeg! Wat een mazzel kan je hebben!
Gisteravond ben ik er eens voor gaan zitten en heb een leuk tasje voor mijn dochter in elkaar geflanst, dit is 'm geworden!



10 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een lieve vriendin! En je eerste poging is perfect gelukt. Een vrolijk voorjaarstasje, leuk lapje en mooi kantje. Goed gelukt!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk tasje heb je voor je dochter gemaakt!! Echt schattig hoor! Een wat een lieve vriendin!

    Een van mijn favoriete hobbies is leuke and mooie dingen voor mijn dochter van 5 maken, en heb heel veel in haar kamer zelf gemaakt.Maar als ik iets wil ga naaien ja dan moet ik de naaimaschine van mijn schoonmoeder lenen, en die doet het niet altijd zo goed. Ooit een keer wil ik mijn eigen naaimaschine :).

    Je hebt trouwens een heel mooie en inspirerende blog en ik kom graag terug om een kijkje te nemen :).

    gr. Nona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinds kort heb ik ook een echte naaimachine..daarvoor had ik een ouderwetse die jezelf nog met de hand moest draaien, tja voor die paar keer dat ik achter een naaimachine zat...tot ik de smaak te pakken kreeg...en ik ben zo blij met mijn echte zelfdraaiende naaimachine :-) Had ik veel eerder moeten doen! (dat is altijd achteraf hé!)
    Je hebt een leuk tasje gemaakt! En je blog is erg leuk om te lezen!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve vriendin is dit.....en je dochter blij.....jij blij.....ach iedereen weer blij.....
    Geniet van je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat ´flansen´ is je prima gelukt! Ik wou dat ik zo goed kon flansen, haha! (ik ben er nog echt niks van en moet eerst eens mijn machine leren kennen :) )
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superlief cadeau zeg !!
    weet je, ik heb een splinternieuwe naaimachine in de kast staan (ja je leest het goed) en zomaar iets in elkaar flansen, dat lukt mij dus mooi niet, heb het niet in mijn vingers zitten helaas...
    vind het tasje wat je voor dochterlief hebt gemaak errrug leuk, ruitstof met een kantje is zo'n leuke combinatie !
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor je. Ik heb ook een naaimachine gekregen/geleend. Had er nooit eentje en af en toe leende ik hem van mijn moeder. Nu heb ik deze en zelfs een lockmachine voor mijn verjaardag gekregen, helemaal blij.
    Naaien is erg leuk!
    En je tasje is mooie geworden!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook al jaren geen naaimachine meer en ik mis hem eigenlijk alleen als ik een broek korter moet maken en dat weer (tegen betaling) uit moet gaan besteden.
    Maar vroeger heb ik wel heel veel genaaid voor mijn kindjes en had daar ook best veel lol in.
    Nou jij nu dus ook en je hebt een leuk tasje gemaakt.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, ja zonder naaimachine is wel lastig, je bent lekker aan de slag geweest,leuk tasje hoor!!
    Ik ben benieuwd wat er nog meer van komt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou zeg, heb ik in een paar dagen ineens zoveel berichten gemist! Gaaf dat je nu een eigen machine hebt, en wat een naaiwonder zeg :)
    Die tas is echt eem beauty en je gordijnen en kussens ook!
    Lekker bezig, geeft me inspiratie, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~