donderdag 16 april 2009

California servies

Na mijn werk op donderdag rij ik altijd even langs de kringloopwinkel, vaste prik om het zomaar te zeggen...
Daarnet stond daar zomaar een puntgaaf bordje van California, ik vind die zóóó mooi he!
Het lijkt behoorlijk op Frans servies maar volgens mij is dat het niet...kan iemand mij misschien vertellen waar dit serviesgoed vandaan komt en hoe oud het ongeveer is?
Daarnet op Marktplaats las ik dat het zeldzame borden zijn maar ik geloof niet alles wat ze zeggen ;) Kennen jullie dat?
Er stond er helaas maar één, maar natuurlijk ben ik met één al hartstikke blij! :)
Hij was btw € 0,95, valt mee toch!





Ik ben er denk ik al uit! Gonnie gaf toch wel een héél geloofwaardige reactie :) Op de mijne staat geen California maar je hebt ook borden waar het merk niet op staat, die Franse borden van Digoin Sarreguemines Marinette zijn helemáál super, ze lijken precies op deze maar nét ietsje anders...kijk maar:



Best een leuk idee dat mijn bordje wellicht ooit met spaarpunten bij elkaar gespaard is, lekker nostalgisch :)

Hier draai ik btw ook van door....



17 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi
    Ik kan altijd helemaal vrolijk worden van deze kleurencombi van dit servies zo mooi .
    Er is ook een frans merk met een soortgelijk motief .,maar ik ben even de naam kwijt , ik denk van digion ?? misschien weten andere dames het wel .
    Goede score !
    groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tssss €0.95,niet te geloven, bord is echt PRACHTIGG !!!
    Nu heb je vast een drive om verder te zoeken naar meer, meer, meeeeer :-))
    Leuke koop !!!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kwam deze voor je tegen, spreek zelf geen Frans: http://aufilrouge.canalblog.com onder febr.2009 Misschien is het wat, staan er geen stempels onder??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahah.. gooi de vorige post weg kijk even op www.bazaarbijzonder.nl daar staan prijzen en jaartalen. Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is ook een servies California van Petrus Regout, maar dat is Maastrichts aardewerk. Dat is alleen niet frans.... Ik vind iedergeval het bordje prachtig van kleur, heel mooi.

    Succes met je zoektocht!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat ´zeldzaam´... daar erger ik me wel eens aan. Je ziet die term ook regelmatig bij webwinkels die vanalles en nog wat onder de noemer ´zeldzaam´ verkopen en dan gelijk ook hun prijzen daaraan aanpassen!! Dit bord ziet er mooi uit, maar aan de tekening te zien, lijkt het zelfs nog vrij modern te zijn. Op echt oude borden staat meestal toch wel een stempel of een in-druk in het porselein. Onlangs ben ik dit motief nog ergens in een webwinkel tegengekomen, maar ik weet niet eens meer waar. De kleuren zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Valt mee?? Het is bijna voor niets. Merken enzo zeggen me niets wat servies betreft, maar ik zie wel dat het een mooi bord is(daar heb je niet echt veel aan hé).
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien is het erg dom wat ik nu zeg maar volgens mij is het een bord die je kon sparen bij de 'california' soep zo'n beetje 45 jaar geleden.
    Ik kan me namelijk herinneren dat wij die borden ook hadden en we waren zo arm als job dus mijn moeder had echt geen duur servies. Waarschijnlijk dus bij elkaar gespaard bij de california soep die toen nog één van de weinige merken was met soep uit een blik. Het merk soep bestaat trouwens nog steeds hoor.
    Máár ik kan het helemaal mis hebben hoor maar ik denk toch van niet ;-).
    Evengoed is het een prachtige tekening op het bord en voor mij jeugdherinnering.

    Fijne avond nog!
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook van die borden ik vond ze zo mooi. Dat ik er een aantal van heb.
    Ze zijn in ieder geval wel oud hoor en NU weer modern misschien maar ze zijn oud.
    In die van mij staan onderop nummers. Maar verder weet ik er ook niet veel van. Ik viel gewoon op het motief.
    Ik moet er wel een aantal hebben op zolder....maar hoeveel en waar????
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan je ook niet veel verder helpen maar volgens mij is dezelfde tekening op oude borden terug te vinden maar dan staat er ook nog iets van tekst op. Ik heb er zelf ook, een poosje terug, 2 bij de kringloop gekocht. Misschien kun je eens kijken bij de webwinkel "Malle Jet". Zij verkoopt heelveel soorten servies en daar heb ik ze pas op zien staan. Maar deze zijn (net als de mijne) volgens mij niet echt oud. Maar wel heel erg leuk, dus veel plezier ervan.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hadden die borden thuis ook....erg oud en met scheuren erin enzo. Toen ze allemaal kapot waren, kregen we ein-de-lijk een mooi bruin servies!
    Hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er gezellig uit!!
    ik heb california bekers van mijn oma,die heeft ze vroeger bij elkaar gespaard....

    fijn weekend!
    groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, het is een prachtig bord en het gaat goed samen met je andere servies,...
    Heerlijk om die bijzondere dingen te vinden in de kringloop!
    Fijn weekend!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,ik vind je bord ook erg mooi.Ik kan je niet verder helpen,weet alleen nog dat mijn oma vroeger deze borden ook had.
    Wel leuk om ze hier terug te zien.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Vero,
    thank you for visiting my blog... your plates look so wonderful, I love this old-fashioned decor... gorgeous! I make my pictures with a Canon EOS 350D it's not the latest camera but I think one of the best for not professionals. Greetings (also to little Kroelie) Mira!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Vero, ik heb iets waar je blij van wordt... kijk je ff op m´n blog?
    Groetjes Freekje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Veronique,
    Eindelijk heb ik je blog gevonden, ik was je briefje kwijt! Had ik van je gekregen toen ik je brocante kastje ophaalde (die met het glas in lood deurtje!) Het bord dat je laat zien...dar heb ik er nog 10 van te koop! (helaas niet voor 0,95!) Morgen komen ze op de site www.devierdemusketier.nl Hoop nog veel op je site te komen! Ziet er gezellig uit!
    Groetjes Mirjam (uit zevenbergen)

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~