donderdag 10 september 2009

Terugblik op een heerlijke vakantie...

Alles ligt weer lekker op z'n plek...de kasten weer vol schone was, de kindjes weer naar school..het gewone leven is weer begonnen.
Een mooi moment om eens terug te blikken op onze heerlijke vakantie deze zomer...we hebben nogal wat ondernomen moet ik zeggen...

In drie weken tijd hebben we maar liefst drie landen bezocht :)
De kinderen zijn 1,5 week uit logeren geweest dus zijn mijn partner en ik samen vertrokken naar Duitsland, eerst 2 dagen Essen en daarna nog een dag Düsseldorf...eigenlijk hebben we niet meer gedaan dan wandelen/shoppen, eten, kletsen, slapen en de volgende dag weer 't zelfde.
Onze mini "shop-till-you-drop" vakantie :)
Het was heerlijk!
Wij kunnen samen ontzettend genieten van shoppen zonder al te veel te kopen eigenlijk, goed he!
Maar ik ben zeker niet met lege handen thuisgekomen :) (zie foto)

Heerlijke Eau de Toilette van FLORIS en een paar rode schoentjes...



Na thuiskomst hebben we onze spullen uitgepakt, wat wasjes gedraaid, spullen weer ingepakt en zijn we vertrokken naar land nummer 2: België!
Hier hebben we 4 dagen rondgezwalkt op het muziekfestival "Feest in het Park", 4 dagen bier, veel muziek en kort slapen....het viel niet mee maar ieder jaar is het voor ons weer één van de hoogtepunten, we willen het zeker niet missen!

Het festival 's avonds...




Uitzicht vanuit ons Bed & Breakfast daar...
(nee wij kamperen nooit bij het festival, die tijd is echt voorbij ;)




Tijdens het festival zijn we nog een middagje naar Gent geweest omdat het programma laat in de middag pas zou beginnen, lekker rondgewandeld daar, biertje erbij...en natuurlijk kwam ik weer geheel onverwacht een stuk serviesgoed tegen wat tot één van mijn favorieten behoort!!
Ja hoor...het zal eens niet waar zijn!
Hij stond er voor de sier dus helaas...ik ben na deze foto maar gewoon doorgelopen :)



en kijk hier...dit was de ingang naar een restaurant!



Eenmaal terug uit België zijn we weer het hele ritueel gaan herhalen, uitpakken,wassen draaien, vouwwagen inpakken, kinderen weer ophalen en toen op naar land nummer 3: Frankrijk! Jaaaaaa!!!
Na een reis van 10,5 uur zijn we aangekomen op onze camping in St Malo....wat een geweldige stad!
De tweede dag een geweldige rommelmarkt bezocht in St Briac sur mer, zelfs de kinderen en mijn vriend vonden 't leuk :)



Dit kwam ik onder andere tegen, ik werd er helemaal hyper van!




Aan het einde van de middag kwam ik hiermee terug op de camping...ik was zo blij!



Mijn uitzicht vanuit een crêperie aan zee...



De lantaarnpalen in Frankrijk vond ik toch zó mooi en gracieus...




Een blik achterom na een middagje Mont Saint Michel...




Tot slot de plek waar mijn spulletjes terecht zijn gekomen thuis :)

De borden zijn van Digoin Sarreguemines, echte oudjes...







Ik heb nog vééél meer foto's maar goed, jullie moeten ook een keer verder ;)

Echt, ik blijf het zeggen: Vive la France!

(maar ook weer heerlijk om thuis te zijn natuurlijk)


11 opmerkingen:

  1. Gezellig serviesgoed links en rechts! Leuk, ik ben vlakbij Düsseldorf geboren, maar ben er al jaaaaren niet meer geweest. En van de Mont St.Michel kan ik me nog goed herinneren dat ik toen net in de 9e mnd. zwangerschap zat... echt puffen om al die trappen op te komen (en weer af te dalen!) :D
    Maar mooi is het daar alleszins.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je aankopen zien er geweldig mooi uit, maar ook je reizen klinken goed en gezellig!
    maar toch ook wel weer fijn om thuis te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetjemina, ik weet even niet waar ik beginnen moet. Ik begin maar bij de 1e foto. Het luchtje ken ik niet, en bij je rode schoenen moet ik gelijk aan dat liedje denken van 'de rode schoentjes, balschoentjes'. Wat leuk dat jullie in belgie naar een festival zijn geweest, nooit van gehoord, maar lijkt me leuk om naartoe te gaan. En een leuke B&B hadden jullie. En dan dat servies aan de muur, vet geinig. En dan Frankrijk (wat een luxe, om 3 keer weg te gaan), nou op die markt zie ik ook wel wat leuks hoor, ik vind die bordjes met de blauwe bloem onderin heel erg leuk. Je hebt er leuke dingen gescoord. En dan de Mont St Michel, daar ben ik ook 2 keer geweest, wat een geweldig iets is dat zeg. Ik zou er zo nog een keertje heen willen, zo mooi. Nou, jij kunt nog even teren op je vakantie´s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is heerlijk! Lekker een aantal dagen de hort op met je partner en dan de kids lekker uit logeren. Wij doen wel eens een weekendje Antwerpen, en daar genieten we met volle teugen van. Heerlijk genieten, rondkijken, mensen kijken, wat shoppen, lekker eten. Héérlijk! Prachtig servies ben je weer tegen gekomen. Ik vond de entree van dat restaurant wel héél apart, hahaha.

    Geniet nog lekker na van je vakantie en alvast een fijn weekend!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou je hebt je tijd goed besteed zeg!!Wat n drukte maar wel lekker he zo er op uit?Je rode schoenen....geweldig worden t zit schoenen of kan je mooi op hakken lopen?Iets wat mij niet meer lukt!Je servies delen zijn ook erg mooi wat zijn die markten in Frankrijk toch heerlijk he?Nou je kan er voorlopig wel weer tegenaan he?Lekker weekeinde,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jij hebt een leuke vakantie gehad. Lekker samen op pad, en dan ook nog eens zoveel moois tegenkomen. Je hebt ook weer leuke serviesdelen gekocht. Muziekfestival is ook leuk, wij hebben dit weekend bij ons Het appelpop gebeuren. Een steeds groter wordend festijn.

    Fijn weekend en groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat een prachtige foto`s,jullie moeten wel genoten hebben,want jullie hebben het meegemaakt want ik geniet alleen al van de foto`s,mooie spulletjes heb je ook gekocht,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Vero, welkom terug van een geslaagde vakantie. De foto's geven een leuke indruk en je heb er mooie nieuwe aanwinsten bij. Je schoenen vind ik geweldig, helaas zijn hakken niet meer aan mij besteedt. Jammer van die éne schaal, maar je heb toch je serviesverzameling weer kunnen uitbreiden.
    Fijne zondag.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooohhh!! love those enamelware, in the last picture, the one very below... you have to see my collection of enamelware, visit my blog... you´ll love it!!!
    María Cecilia, from Chile, southamerica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Vero, I knew you would like my enamelware collection!!! Thanks for coming to my blog. Now I understand, you bought those beautiful enamels in France in your vacations, that great coming back home with treasures!!
    I´ve been collecting them for about 23 years, and the first one is from my grandmother and I just can´t resist to see one cause I felt in love inmediately and have to buy it. They were very cheap before and now little bit higher in price.
    Las sunday I went to my favorite flea market and bought 2, I´ll show them in my next post but first I have to finish my work in the garden.
    (sorry my english)
    Nice meeting you, you are in my blogroll too.
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owww.... wat een heerlijke aankopen allemaal!!!!! Daardoor kun je thuis nog heerlijk nagenieten van al jullie uitstapjes. Wat leuk trouwens dat julie allebei van shoppen houden, die van mij moet er echt niet aan denken! Oh en de Mont St. Michèl doet mij weer terug gaan in de tijd, wij zij er met m'n ouders (en m'n zusje Twa en m'n 2 andere zusjes) vroeger ook eens geweest en heeft toch wel diepe indruk gemaakt.
    Tja, en dan gaat alles zomaar weer z'n dagelijkse gangetje en lijkt de vakantie alweer eeuwen geleden. Maar jij hebt in ieder geval genoeg souveniers!

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~