zondag 28 augustus 2011

~ Genieten van mooie dingen ~

Ja...of 't nou mooie oude spulletjes zijn, 
voedsel, bloemen, dieren, mensen...
ik kan er echt ontzettend van genieten.
De keerzijde van zoveel enthousiasme in een karakter
is soms wat minder charmant maar goed,
hoe ouder je wordt hoe meer je daar een weg in vindt...
(herkenbaar?)

Genieten kan ik van deze oude bruidsterrine, 
prachtig handgeschilderd, de letters 
"de la mariée"
zijn inmiddels vervaagd...en dan dat viooltje!
Ik kan me 't moment nog herinneren op de rommelmarkt in Frankrijk...
blij als een klein kind :)




 ***

Genieten kan ik van mijn Lathyrus die het nog
steeds doet in pot, 
hij geeft me heel bescheiden 2 bosjes per week
met héle korte steeltjes...
maar ik klaag niet, 
die bloemetjes geven een gevoel en geur waar ik echt intens van geniet!





***

en kijk ons schatje Kroelie nou...die lag
gistermiddag heerlijk met haar koppie tegen 
een oud vergiet met klimop aan te slapen, 
ik weet niet of het lekker lag
maar zo te zien wel :)



***

~ een fijne zondag ~


32 opmerkingen:

  1. Hoi Veronique,

    Een vlinder in de tuin, een mooie bloem of een leuke ontmoeting...ik ben er net als jij ook blij om dat kleine dingen mij gelukkig kunnen maken! En als je goed om je heen kijkt is er zoveel moois!

    Ik wens je een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleine schatten maken dat je je zo lekker voelt. Ik moet zeggen dat ik mijn hele leven al een verschrikkelijke verzamelaar ben. Als kind al liep ik met de neus op straat zeggen mijn ouders altijd hihihi.
    Ik geniet ervan en ook van jou prachtige schaal daar zou ik ook van lopen springen!
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een kunst om te genieten van kleine dingen-dat wordt heel vaak vergeten in deze materialistische wereld-prijs jezelf gelukkig met je karakter-het stimuleerd wellicht anderen.Geniet ervan-lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ik kan ook lyrisch worden over een prul van 40 cent bij de Kringloper. Vrolijk worden van een onverwacht leuk gesprek of van de zon die schijnt op mijn vrije dag. En genieten van de herinnering aan een leuk uitstapje of vakantie....
    Fijne zondag,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie aanwinst super een die kleine schat bij je plant helemaal leuk een onbetaalbaar haha liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de kleine dingen maken het leven zo byzonder.
    Natuurlijk herken ik het, maar jouw post en foto's zijn weer helemaal super.
    fijne zondag,
    groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a pretty soup tureen. I love pansies and have a passion for old floral-decorated porcelain.
    The picture with the cat looks so cozy.

    Have a nice sunday,
    Tanja from germany

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dit zijn echte geniet momenten,ohh zo mooi met het viooltje erop en ja Lathyrus is gewoon top en haha zoals poezen soms kunnen liggen,is ongelofelijk,soms hier in een piepklein doosje of bloempot,geweldig,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi mooi hoor en die terrine die is mooi
    heerljik he als je dan weer iets vindt en het staat in de kast moet je er elke keer naar kjiken
    dat is genieten
    het hoeven ook geen grote dingen te zijn
    genieten van al het moois om je heen is al genoeg
    fijne zondag gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je terrine is heel bijzonder maar dat vaasje waar je lathyrus in staat dat is helemaal waar ik voor val.Oud glas als ik dat vind dat is voor mij zo'n genietmoment

    fijne (zon)dag
    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige bruidsterrine !!!!
    Als je die kleine dingen kunt ZIEN dan ben je rijk.
    Er is om ons heen zoveel te zien en te beleven.
    GENIETEN
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geniet ook steeds meer en intenser, hoe ouder ik word. Maar eigenlijk alleen van gezelligheid. Lekker eten, samen. Een flesje wijn opentrekken, lekkere hapjes erbij. OEH!

    Wat materiele zaken betreft... schoenen! Heerlijk om de eerste keer op pad te gaan met een vers paar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is inderdaad ooh zo herkenbaar. Je net een klein kind voelen als je iets leuks ergens op een rommelmarkt hebt gekocht, of wat dacht je van een heerlijke taart die je hebt gebakken, ik geniet er zo van als andere die zo heerlijk vinden..

    Nou meis, ik zou zeggen:
    Geniet van deze prachtige dag ☼
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk haar liggen zo lieffff....fijne zondag ! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh, wat lief, lijkt mij ook geen lekkere houding, maar ze slaapt idd heerlijk zo te zien! Prachtige terrine en jammer dat ik de lathyrus niet kan ruiken door de computer heen, vind het altijd heerlijk!
    Fijne zondag,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een lief boeketje, het eerste roodborstje in mijn tuin, een fris opgedekt bed, een gezellige brunch...dat is waar ik tot nu toe al van genoten heb...en van jouw mooie plaatjes natuurlijk...
    Zonnige??? groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geniet even met je mee Veronique, van al die mooie plaatjes. Prachtig die terrine met het Viooltje.
    En de kleine boeketjes Lathyrus, doet mij echt aan vroeger denken. Ga ze volgend jaar ook zeker zaaien, de zakjes zaad liggen al klaar.
    Fijne zondag met veel genietmomenten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Veronique.
    Dat ziet er allemaal erg mooi uit.
    Dus dat is genieten.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie plaatjes. Heerlijk toch dat je van de kleine dingen kan genieten. Want zoals het spreekwoord ook zegt....wie het kleine niet eert, is het grote niet weert! En zo is het maar net. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kleine dingen om van te genieten maken je gewoon happy... Wat goed dat je hier oog voor hebt en het met ons wilde delen.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Vero,

    Je terrine is echt prachtig! Die had ik ook meegenomen :-). Wat zijn ze mooi he die reukerwtjes. Ik geniet er ook zo van!

    Een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, ja, heel herkenbaar, ik ben ook zo iemand, ik geniet, geniet, geniet, tot ik zelfs daar even genoeg van krijg en dan.........geniet ik even van rust rondom me ;))
    We hebben zoveel moois rondom ons om dankbaar om te zijn ;)
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Véronique, mooie terrine die je op de kop tikte en wat goed dat jouw reukerwten het wél nog goed doen in pot. De mijne hebben het al begeven. Net als vorig jaar, zo ineens finito, leken nergens meer naar.... Vreemd. Ik had gehoopt er tot een eind in de herfst van te genieten zoals ooit het geval was maar nu geniet ik des te meer van jouw post mét reukerwt; Mooie kleuren trouwens!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kan me voorstellen dat je geniet van alle mooie spulletjes om je heen. Die bruidsterrine met het viooltje is een prachtexemplaar... die tintjes zijn schitterend. Dat vind je nergens!!

    Fijn dat je lathyrus toch nog lekker z'n best doet, de kleurtjes zijn zo helder en mooi.

    Wat kunnen katten altijd lekker overal ontspannen liggen... echt een genotterkont, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig dat er nog zoveel mensen zijn die kunnen genieten van het kleine!!!
    Leuk dat je dat ook eens aankaart op je blog!
    Een uur geleden nog heb ik genoten van een schitterende regenboog, zo helder had ik hem/haar? nog nooit gezien!
    Schitterend je viooltjes-terrine past perfect bij je spulletjes! En dat bosje lathyrus zo prachtig van kleur en weer heel mooi gefotografeerd....toch eens aan denken om kaarten uit te gaan geven van je mooie foto's!
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke foto's weer , jouw foto"s stralen altijd zo'n prachtige nostalgische sfeer uit ...... kan daar echt van genieten.

    Je kat ligt er ook zo lekker bij , soms is op de raarste manieren liggen gewoon leuk .....

    fijne week alvast , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het zijn de kleine dingen,die het doen...daar is geloof ik een liedje van.
    Je foto's zijn weer prachtig.
    En wat ligt Kroelie er heerlijk bij.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. geweldige foto van Kroelie!!!
    Het is alleen maar goed dat je daar allemaal van kunt genieten!!

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hoi hoi

    hij is prachtig en wat een leuke foto van de kat.
    Als ik een foto van mijn hondjes maak blijven ze nooit stil liggen

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig die schaal hoor!! Ja genieten van kleine dingen als de zon schijnt, zoemende bijtjes, de stilte en de rozen die bloeien, we zijn niet voor niets verhuisd naar Frankrijk gelukkig.

    Fijne dag

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn zoveel (kleine) genietmomenten. Ben druk aan het bijlezen na een geslaagde vakantie in Frankrijk en geniet van al je mooie foto's en prachtige aanwinsten van de rommelmarkten (helaas zelf niets moois gekocht dit jaar; vrij veel handelaren...)

    Fijne avond! Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~