dinsdag 14 september 2010

~ Brocant & Beautiful ~

Zondag was 't dan zover...eindelijk naar Geertruidenberg voor de brocante markt + rommelmarkt!
Starttijd was 10 uur en om 2 minuten voor 10 wandelden mijn vriend en ik de markt op....waar ik echt binnen een minuut tijd op mijn eerste aankoop stuitte.

Hij stond hier:



Heel even twijfelde ik (gedachten als: heb ik 'm echt wel nodig, heb ik al niet genoeg emaille nu (WELNEE!) waar zal ik 'm neerzetten (NATUURLIJK!)  blabla en ga zo maar door ;)
Nutteloze gedachten natuurlijk want deze emaille koffiekan kon ik absoluut NIET LATEN STAAN!! Whaaa!




* samen met de andere emaille 'vriendjes' aan de gordijnroede...








Een paar andere aankopen van die dag zijn deze oude Franse blikken, ook liefde op 't eerste gezicht (maar dan een half uurtje later) echt he-le-maal mijn smaak, kleurrijk én bloemetjes...zo krijg je mij blij!





Als je de nieuwe kan zoekt...die staat nog op de tafel ;) ben 'm vergeten terug te hangen hihi

That's all for now...ik heb nog een paar andere dingetjes gekocht maar die waaien nog wel een keer voorbij hier :)

36 opmerkingen:

  1. Wat een mooie !!! geweldig !! kan me goed voorstellen hoe blij je er mee bent !!! fijne avond ....liefs Ria...wat een regen he???...pffffff.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een super aankopen weer. En maar aaien zeker?
    Dat doe ik altijd met nieuwe dingen ,aaien.
    Heel veel plezier met je nieuwe aankopen.

    Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak het binnen maar gezellig want van buiten moeten we het nu niet hebben!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, mooie kan zeg. Goed dat je hem niet hebt laten staan!!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kan hoor, ik kan me vorstellen dat je daar blij mee bent.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kan, hij hangt daar maar mooi te zijn. Ik heb ook roede's hier in de kamer..maar ik ben bang dat als ik daar wat aanhang, manlief mij er uitzet, hihi.
    Lastig altijd die dubieuze gedachten, voordat je iets gaat kopen. Altijd meenemen als je het echt hebben wil, anders wordt het spijt!
    Groetjes,Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zoals jij je mooie aankopen hier weer even aan ons laat zien , de blijdschap straalt er van af .....
    Mooi plekje heeft je kan gekregen of ie nu op tafel staat of aan de roede hangt , het maakt niet uit..
    Veel plezier met je nieuwe aankopen , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de regen was het erg leuk he, wij zijn ook geweest, en hoorde van Mo al dat jij er ook was, maar ben je niet tegen gekomen.
    ik baalde eerlijk gezegd wel als een stekker, ik dacht daar dus "even" te pinnen (we waren al wat later weggegaan als gepland, dus gauw de auto in en hop gaan)
    was er maar 1 pin automaat en die was buiten werking !!!!!
    moesten we een dorp verder op gaan pinnen (maar we hadden net met veel moeite een plekje voor de auto kunnen vinden, dus niet gedaan)
    maar heb veel leuke dingen gezien hoor, dus volgend jaar ga ik met een van tevoren goed gevulde beurs op pad (grrrr)
    heb nog wel kinder schoenmalletjes meegenomen voor Yvonne (woonwinkelfreak) haha
    vind je kan superrrrrrrr !!
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig je koffiekan! die had ik ook niet laten staan.. en zo gezellig aan je gordijnroede, leuk idee! je blikjes zijn ook om jaloers op te zijn, groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kan is echt heel erg mooi. Jammer toch dat ik niet even kon gaan kijken. Volgend jaar maar ruim op tijd in mijn agenda zetten.

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig hoor je kan!!
    Wat heb je dat leuk gedaan zo voor je raam!!
    super idee! heb ik nog niet eerder gezien en dat geblokte gordijntje aan de overkant zooo leuk!!
    Meid ik wil zo wel bij je in de keuken komen koffie leuten en teuten.
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is echt prachtig je nieuwe koffiekan, die had ik ook niet laten staan. Vind die blikken ook heel mooi. Geniet er van.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kan...heerlijk om dan uiteindelijk helemaal blij en tevreden de markt uiteindelijk weer te verlaten hè! Geniet maar lekker van je aankoop...maar dat doe je al, dat blijkt wel uit je post!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kan!!! Ook de blikken zijn schitterend. Wat is het gezellig bij je.
    Lieve groet van ester

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke aankopen heb je weer gedaan!
    En handig ook, die blikken!
    Is dus heel praktisch...en het oog wil ook wat...prachtig die kan!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een jaloersmakende plaatjes van de markt! En je hebt weer goede aankopen gedaan, geniet ervan.

    groet
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Veronique.
    Erg leuke aankopen heb je gedaan.
    Ik kan ook niet iets laten staan. 'T is dat manlief me af en toe tegen houdt.
    Zie dat je erg veel emaille hebt. Toen ik je kan zag moest ik meteen aan mijn emaille schaaltje denken die ik deze zomer heb gekocht. Ook wit met oranje/rose bloemen er op.
    Als jij er belang bij hebt, moet je me even een berichtje geven dan zet ik hem wel op mijn blog. Mocht je hem leuk vinden dan stuur ik hem naar je op.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellig huisje.
    er hangt genoeg....

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I´m so impressed of your beautiful finds. The enamelware pitcher with roses is gorgeous and the pink pitcher too. The little tin canister with the flowers is gorgeous. I collect exactly the same things! What a pity that I cannot visit such interesting markets.

    Wish you much joy with your beautys,

    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan me voorstellen dat je de kan niet kón laten staan... wat een prachtexemplaar. En die blikjes zijn schatjes!!

    Wat een gezellig uitzicht vanuit 't raam naar buiten!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gave spullen heb jij zeg. Nou begrijp maar al te goed dat je dit mooie kannetje niet kon laten staan.
    Geniet lekker van al je mooie vondsten.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie spullen hoor heb je gescoord op de brocante markt! Vooral die emaille kan is erg fraai!

    Groetjes
    ALma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke vondsten Veronique, en dan de kan binnen 1 minuut, je voelde vast al dat het ee vruchtbaar bezoek zou worden.
    De oude Franse blikken zijn ook SUPER mooi, wat zal jij steeds genieten al je er naar kijkt...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als ik de foto's zie, zou ik alles wel hebben willen kopen!!!WAt een mooie spullen; Moeilijk om te kiezen.
    De KAN is ook wel HEEL ERG mooi!
    Wat ziet je keuken er gezellig uit; Daar kook je met PLEZIER!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Soooooooooo beautiful, Vero!!!!! Congrats for the treasure hunting, you really found something wonderful... it was waiting for you!!!! Really love how all of them look hanging together!!!... and the tins are soooooo lovely too!!!! your kitchen is getting very happy now.
    Love coming to visit you, my friend, I always get so happy coming.
    lots of hugs,
    maria cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vero!!!!!!!wat gaaf van emaille koffiepotten hebben wij nooit genoeg hihi je kunt ze hangen dus altijd een plekje voor te vinden, wat een plaatjes weer, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi je nieuwe aankopen!!en zeker de blikken dozen!de 2 vorige posten vind ik ook super,dank je wel voor de tip!kan van pas komen ...fijne dag vandaag...

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh je kan is echt heel erg mooi!
    Geweldige aankoop meid!
    Groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het was meteen raak dus. Mooie kan, ik kan me voorstellen dat je hart daar sneller van gaat kloppen. De blikken zijn ook leuk.
    Ik heb ook nog even bij je vakantieverslag gekeken, ziet er erg leuk uit, daar kun je nog even van nagenieten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heerlijk toch altijd die rommelmarkt, ik kan ook slecht met niks thuiskomen, vind altijd wel iets. Het ziet er weer heel leuk uit bij je!!!

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Natuurlijk kon je die niet laten staan, de koffiekan, die hoort gewoon bij je. Wat een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Vero,

    Wat een prachtige aankopen. Je kan is echt geweldig!!!!! Wat bof jij enorm!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige nieuwe aanwinsten heb je op de kop getikt Veronique. Zo prachtig die emaille kan met die mooie rozen erop, die stond daar gewoon op je te wachten en de blikjes zijn ook prachtig, wat een mooie kleuren en bloemen...ja...daar worden wij toch blij van.
    Staat heel leuk trouwens al dat emaille aan de gordijnroede.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. emaille kan MET ROOS, ja die moet wel mee he, ik snap je helemaal

    ps. wil volger worden maar er is weer een technisch probleem met blogger dus ik kom later terug! x Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Veronique,
    wat een geweldig mooie vondsten, ook de blikjes met bloemetjes vind ik zo lief. Je hebt het zo leuk staan bij het raam, heel gezellig bij je.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige aankopen heb je gedaan. Mijn motto is: bij twijfel altijd meenemen want je krijgt er spijt van..........(lol). En dat had je zeker gehad als je dit had laten staan.
    Groetjes en alvast een heel fijn weekend.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~