woensdag 13 juli 2011

~ een bloemetje op woensdag ~

Ben ik even blij dat ik een bloemetje kan laten zien op woensdag...
Mijn meer-jarige Lathyrus heeft me namelijk 
één takje met bloemen geschonken! ;)
Inmiddels zitten er wel wat meer knopjes aan, maar sjonge...
Wat moet ik dit jaar een geduld hebben zeg.

Om nog maar niet te spreken over mijn één-jarige variant...
(die staat in pot dit jaar, weet je wel)
Die groeit wel als een gek maar bloeien ho maar!
Inmiddels zitten er twee bloemetjes aan dus dit is
weer een leer voor de volgende keer, 
bij mij geen één-jarige Lathyrus meer in pot, 
ben wel benieuwd hoe 't bij jullie ging!

~  gelukkig hebben we de foto’s nog!  ~   





Doe je ook mee met ‘een bloemetje op woensdag’? 

~ Plaats dan hieronder je linkje ~




40 opmerkingen:

  1. hoi wat leuk die kleine bloemetjes daar hou ik van groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van je lathyrus! Ik heb zelf de vaste/éénjarige lathyrus in de volle grond staan en heb er al heel wat bosjes van geplukt...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lathyrusje,,maar ik vind vooral je bloemetjes van vorige week super....die stronkjes.
    Leuk gevonden, het zijn idd net bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi bloemetje en supermooie foto's!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij ging de lathyrus volledig de mist in, omdat ik het gewoonweg totáál vergeten ben. Maar dat ene takje in dat glazen vaasje, is wel van een prachtkleur. Staat ook mooi bij die rustige zwart/wit achtergrond.

    Liefs en groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt met die oude kaarten, het ziet er sfeervol uit zeg!
    Hier werd de lathyrus te laat geplant maar hij groeit wel flink, ben benieuwd of er bloemetjes aankomen.
    Fijne woensdag, ik ga weer heerlijk genieten van al die posten hierboven,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt even moeten wachten maar het is dan ook wel een heel schattig bloemetje hoor en zo
    mooi gefotografeerd ..... fijne dag ...

    GR. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat kun je daar dan blij mee zijn hè!!
    heel mooi!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al is het er maar één, het is wel een hele mooie!
    Ik heb gezaaid in twee bakjes, in de ene is de bloei matig, in de andere gaat het prima, staan naast elkaar en dezelfde zaadjes van vorig jaar.
    Dus, je kan er niks van zeggen, zou het volgend jaar gewoon nog eens proberen!
    Groetjes, Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan je de oplossing niet geven, behalve dat ik weet dat Lathyrus van zeer vruchtbare grond houdt en de éénjarige ook steeds op een andere plek gezaaid moeten worden. Maar deze ene is een plaatje op zich en zo op de foto kun je er lekker lang van genieten. Ik heb in de tuin een vaste Lathyrus staan, die is per ongeluk meegenomen met een andere plant. En die bloeit echt heel uitbundig dit jaar. Nadeel van de vaste is dat ie helaas niet geurt, en juist dat bezorgt mij het sentimentele gevoel bij deze bloem.
    Misschien volgend jaar toch ook maar weer eens zaaien.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar het bloemetje staat wel te 'shinen' in het vaasje. Prachtig, die kleur in combinatie met de sepia afbeeldingen (of is het toch zwart/wit...zie het niet goed).
    Bloemengroetjes,
    marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oke, je hebt er flink wat geduld voor op moeten brengen, maar hij is het wachten waard. Wat een beauty! Je hebt haar in ieder geval voor de eeuwigheid vastgelegd, dus wanneer het weer eens te lang duurt dan kun je altijd even spieken op je blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een is beter dan geen en wie weet met nog wat geduld...... fijne dag groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb genoten van je bloemetje! Bij mij ook geen lathyrus meer in pot, wil maar niet echt lukken!!! Er zijn genoeg andere bloemetjes, die het wel mogen proberen van mij... Ik heb trouwens ook weer meegedaan hoor.

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn lathyrus (in een pot) heeft ook nog geen bloemen. Ben bang dat de buurvrouw er goed mee is: als ze tijdens onze vakantie voor de planten zorgt..... Ik denk dat ik ietsje te laat heb gezaaid.
    groetjes Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dear Veronique,

    it´s a wonderful idea to decorate the old family photos with a simple flower.
    In our little town the hibiscus are blooming now. They are growing in many gardens here. I have taken some of them at home and photographed them. But they are not good for vases because they close their blooms very soon. But some nice pictures were possible.

    Have a nice day,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan er niet over mee praten want ik heb ze niet in de tuin staan.
    Al geniet ik wel van alle foto's misschien volgend jaar . Als het dan zo heerlijk ruikt

    Fijne dag

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Veronique,
    Na al heel vaak alle bloemetjes op woensdag bewonderd te hebben doe ik dit keer ook mee!
    En wat betreft de latyrus: hier het zelfde verhaal: heel veel groen, wel knopjes, maar nog steeds geen bloemtjes... Ik kijk ze bijna de knop uit, maar het wil nog niet erg lukken!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk schattig bloempje is dat!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ook al is het maar een takje heb je er prachtige foto's van gemaakt.Ik heb zelf geen Lathyrus maar ga het volgend jaar toch een proberen .Het doet me aan vroeger denken ,mijn Vader had ze altijd in zijn volkstuin en ik had als jong meisje ze al altijd op mijn kamertje staan .Ze roken zo zalig !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is een heel lief bloempje,ik heb ze dit jaar ook gezaaid maar het word nog niet echt wat.
    mooie foto,s!
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Veronique, mijn bloemetje staat er ook weer. Mooie foto's van je lathyrus en ze ruiken altijd zo lekker! geniet van je post vandaag.
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind ze ook zo lief,helaas is mijn tuintje er te klein voor

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik vind ze prachtig de lathyrus, hier in het noorden noemen we ze ook peultjes, ik zou niet weten waarom, mijn oma had ze altijd toen ik als klein kind bij haar was, ik vond ze prachtig, vooral als je een verscheidenheid aan kleuren bij elkaar hebt,
    ondanks de regen toch een fijne dag
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie fot's van je Lathyrus, prACHTIGE BLOEM, ZEKER ZOALS JIJ HEM OP DE FOTO GEZET HEBT.
    vANDAAG HAD IK WEER EVEN TIJD VOOR EEN BLOEMETJE, GELUKKIG!!

    eEN LIEVE GROET,
    eEFIE

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi dat je hem plukte....was hier dit jaar vergeten te zaaien...;(
    Nu kan ik toch even genieten van deze pracht bloem....alleen de geur hè.....die kan ik dan weer niet opsnuiven......
    Mooie vintage beelden zeg
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh ja lathyrus ruikt altijd zo heerlijk. Soms moet je takjes afknippen om de bloei te stimuleren, misschien bij de lathyrus ook? Ik heb geen bloemetje op woensdag vandaag, maar gisteren al een paar rozen laten zien.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie foto's! Vooral die laatste is gewoon super! Echt postkaartwaardig!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hoi hoi

    nou de mijne bloeit en heb al wat kleine bosjes geoogst. Gisteren een bosje aan de buurvrouw gegeven die was er erg blij mee.
    Fijne dag ondanks de regen

    een zonnige groet

    thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige mooie bloem, het is maar goed dat je die geplukt hebt met dit regenachtige weer worden ze er niet mooier op. Mooie kleur !!
    Ik ga eens even verder kijken wat voor een mooie bloemen er vandaag geplaatst zijn, daar vrolijken we misschien wat van op, met dit sombere weer..
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi je lathyrus, jammer dat de éénjarige het niet zo goed doen. Hier blijf ik vaasjes vullen en kan er bijna niet tegen knippen. Zoveel bloemen..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gaaf je foto`s enne jij hebt tenminste nog een bloemmie haha,ik alleen maar groen van de vaste soort en de 1 jarige,het zaad was te oud en lag vochtig op zolder,dus ook niets,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat schattig je enige lathyrusje in een prachtig vaasje op een prachtige foto!
    Schitterend met die vintage kaarten en het doosje met mooie kleedje jouw foto's zijn toch altijd top!
    Ik heb vandaag (vrij laat) maar eens "zonnetjes" geplant voor een bloemetje op woensdag misschien vergeten we dan eventjes dat het vandaag zo brrrr koud was.
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een móói bloemetje die lathyrus
    jammer dat ie niet zo uitbundig bloeit !!!
    Wat niet is kan nog komen ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi weer en wat prachtig bij elkaar gezet en dan het lapje met de kant!!!fijne donderdag....groetjes

    ps!dank je wel voor het lieve berichtje op mijn post......

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vroeg me net gisteren af hoe het met jouw lathyrus zou gaan. Ik heb ze dit jaar ook in een pot en kan er toch al sinds eens paar weken elke dag plukken, maar echt goed bloeien doet ie niet. Ik heb er wel een beetje te laat de toppen uitgeknipt, want we waren toen met vakantie.In onze tuin is niet veel plek over en omdat het niet elk jaar in dezelfde grond mag, hebben we het in een pot gezet. Misschien is het beter voor ons om een meerjarige te nemen.
    Je éne bloem is toch weer een plaatje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mijn lathyrussen in pot zijn vorig jaar ook mislukt. Ik denk te weinig voeding. Op een gegeven moment werd de plant zelf helemaal geel en verloor het blad. Heeft wel heel even heel uitbundig gebloeid. Dat dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hi, nice flowers. Came across your blog today. I have linked mine. Have a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~