vrijdag 22 oktober 2010

~ Dierbaar bezit ~

Gisteren voelde ik aardig wat jeugdsentiment, de kinderen speelden en ik rommelde boven wat in oude blikjes en doosjes, ik vond toen mijn oude bedelketting van vroeger, helemaal verkleurd...en gewoonweg prachtig!
Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik deze droeg...en hoe trots ik daar op was..




Ik bekeek de bedeltjes nog eens goed en moest eigenlijk lachen....een koffiepotje, een kannetje mét bloemen, een kop en schotel...
Alsof de ketting een voorspellende gave bezat :)




           Mijn dochter is dol op vlinders én vooral slakken....
                 hihi...en wie kijkt er altijd voetbal??? juist...




Maar alle gekheid op een stokje....de bedeltjes zijn gewoon zo toepasselijk en dat vond ik toch wel heel leuk en apart...

Ook kwam ik dit haarspeldje weer tegen....van mijn zus kreeg ik een tijd geleden een zakje met oude haarspeldjes en stiekjes en tot mijn grote verbazing zat daar mijn eigen speldje van vroeger tussen!!
Ik herkende 'm meteen!
Na wat zoeken vond ik ook nog de foto waarop ik 'm droeg...dat is toch geweldig he!



 

Dingen van vroeger die je helemaal vergeten was en die hun weg terugvinden naar 't hedendaagse leven, dat vind ik zo speciaal...soms gaat 't gepaard met weemoed maar ook dat heeft iets moois...

43 opmerkingen:

  1. Geweldig... En dat poedelbedeltje heb ik ook aan de mijne hangen :). Dat vond ik zo bijzonder om te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bedeltjes. Nu weet ik zeker dat mijn dochters dat ook gaan krijgen. Zelf nooit gehad en nu ik het zo zie, is dat heel erg leuk. Ook voor later dus.

    Grz,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk berichtje. Ik kan het ook altijd warm krijgen van mooie herrinneringen aan vroeger. Heb een jurkje waar ik zelf mee op de foto sta en allebei mijn dochters hebben het aangehad toen ze babuy waren. Bewaren. Wellicht kunnen hun dochters het ook weer aan. Jaren 70, dus dat komt toch wel weer in de mode, haha. Je bedelarmbandje vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk bericht zeg. zo een armbandje heb ik ook nog. en dan die foto. wat leuk zeg dat je je haarspeldje terug hebt. zo wordt iets gewoons echt heel bijzonder
    fijne dag
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bedelketting doet me meteen denken aan mijn bedelarmband die boven in mijn sieraden doosje ligt.
    De herinneringen komen idd meteen naar boven.

    tegenwoordig ben ik weer bezig, net als mijn dochters, om een bedelarmband vol te sparen. Dit keer is het een pandora armband waar de bedels aan moeten komen.

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had vroeger ook een bedelarmband, helaas is ie verdwenen (maar heb later wel een nwe aangemaakt) EN ik heb een kinderjurkje van mezelf van toen ik een jaar of 2 was, zo lief!! Hadden mn oom en tante uit Canada opgestuurd, en dat is nu 51 jaar geleden (yikes lol) Heb het een hele tijd in een lijst gehad, denk dat ik dat weer ga doen :)

    Thanx for the memories.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh Veronique, wat een prachtige post! Ook ik heb mijn ketting nog .... ergens. Ga vanavond eens flink opzoek. Ook ik was zo trots als een pauw wanneer ik 'm om mocht ... alleen tijdens speciale gelegenheden, zoals de schoolfoto ;-)

    Zoete foto ook ... toen had je al van die prachtige sprekende ogen.

    X - Miran

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh ik zie die bedelketting en ga ook direct terug in de tijd! wat een mooie heb je zeg. bij mij allemaal dieren eraan. wat leuk! Ik krijg gewoon zin om hem voor de dag te halen! volgens mij maak je hier een nieuwe trend los hoor in blogland!! wat een leuke foto!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal geweldig Veronique.....zo bijzondere herinneringen...koester ze met heel je hart lieverd......liefs fijn weekend Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi berichtje.
    Mijn bedelketting ligt ook boven in een doosje.
    Die van mij is zelfs nog van mijn moeder geweest.
    Ik zal hem ook te voorschijn toveren.
    Leuk !!

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oohja dit herken ik maar al te goed die bedelarmband. Als ik er aan denk zal ik er ook eens een post van maken, met een link hierna toe...Dit is maar echt jeugdsentiment, net zo als dat haarspeldje, wat leuk. Ik heb het idee dat wij ongeveer van het zelfde bouwjaar komen :-)
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,mooie tekst erbij vooral de laaste zinnen.
    Heb er ook een met er aan een slakje,schaapje,molen met wieken die kunnen draaien,lieveheersbeestje,en een boer waar op achter de tekst boer biet staat..ik was er ook heel trots op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh...wat leuk zulke dingen!!
    Ik moet ook ergens nog mijn bedel armband hebben liggen...toch maar eens op zoek.
    Ik bedenk altijd zulke goede plekjes dat ik ze soms zelf ook niet meer weet ((-;

    Grappig dat speldje...en wat sta je leuk op die foto !!

    fijn weekend...lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om te lezen.
    En dat speldje was al heel hip in die tijd.
    Dat het er nog is... Van mij is alles weg.
    Alleen nog maar foto's van vroeger.
    En ja, een voorgevoel hadden de gevers met hun bedeltjes.

    Leuke post hoor.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig die bedeltjes..
    Vooral dat kop en schoteltje, zo klein..
    Ik had/heb ook een speldje van vroeger, die ook heel veel inhad.
    Een geel strikje.
    Leuk de herinneringen die op deze manier boven komen..
    fijne dag vandaag..
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is alsof je een schat hebt terug gevonden. Mijn moeder komt ook geregeld met een zakje of doosje met een kettinkje of een ringetje met een lieveheersbeesje erop. Het ringetje is helemaal niet rond meer, zo dun zilver is het dat het gewoon helemaal kreukelig rond is... en zó klein!!! en zo scháttig... en dat speldje... wat een droppig speldje met al die kleurtjes... je staat er ook zo lief op de foto... dit zijn prachtige herinneringen!!

    Groetjes, Collie

    Je zilveren ketting is ècht op je lijf geschreven, dat is wel grappig om dat zo terug te denken, want je herkent je zelf er in terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat super schattig!! Ik heb ook nog zo'n oud bedelarmbandje, echt leuk. Vooral dat kopje met lepeltje en het theepotje zijn geweldig!! Die heb ik er niet aan hangen... Maar verder erg herkenbaar!

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een heerlijk verhaaltje en mooie plaatjes erbij. Prachtig bericht zo voor het weekend! Dankjewel, liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedelarmbandjes...
    Ik raakte ze altijd kwijt, dus na poging 3, was de maat vol.
    Mijn zus heeft er wel een, helemaal vol, met herkenbare bedeltjes, zo te zien...
    Ook het speldje komt uit dezelfde tijd als dat wij opgroeiden...errug leuk dus.
    Ik ben je trouwens aan het volgen...
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie post! ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen, ik had laatst mijn oorbelletjes in mijn handen van toen ik nog een klein meisje was, heel bijzonder zulke dingen, die moet je koesteren!

    En je hebt er prachtige foto's van gemaakt!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo wonderlijk dat je je bedelketting terug opvist (en prachtig is die!) en dat alles wat eraan hangt een heel voorspellende betekenis blijkt te hebben gehad, mooi! Hartverwarmend!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, prachtig, echt jeugdsentiment. Ik heb hier ook zo eentje liggen in de letterbak.
    Mooie foto's, heerlijke post.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo vreselijk leuk dat oude jeugdsentiment!!!
    En zo grappig dat al die bedeltjes van toen nu zo goed weerspiegelen...
    En ja, je hebt die award verdiend gewonnen, met je prachtige blog en al die mooie plaatjes die je altijd schiet!!!

    Fijn weekend, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke post, Veronique, zit gewoon met een glimlach te tikken, nu!! Fijn weekend, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. weer een mooie post Vero,koester je mooie jeugdherinneringen.....

    fijne dag nog..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig om te zien en helemaal om het dan nog van vroeger te hebben. Mijn bedelarmband is op de een of andere manier verdwenen, maar heb nog wel enkele losse bedeltjes en mijn ringetje.
    En leuk om te zien dat die bedeltjes allemaal in de een of andere manier terug komen in je leven.

    fijn weekend
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk die ketting, hier hebben de meisjes er ook wel één gehad.
    En ook een armband.
    Bewaar ze zelf ook wel voor hun.
    Leuke post hoor,

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb die van mij gelukkig ook nog. Ook met allerlei verschillende bedeltjes. Voor mij is hij zeker ook waardevol, want mijn opa was zilversmit en een aantal van de bedeltjes heeft hij zelf gemaakt.
    Fijn weekend
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ook ik heb mijn bedelarmband nog. Er hangt o.a. een motorfiets aan want mijn liefste wens was om ooit op een Harley te rijden, het is er nooit van gekomen;) Leuke nadenk post.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig Veronique...wat een nostalgie! Volgens mij moet ik boven ook nog een bedelarmbandje hebben liggen en als ik mij niet vergis zat daar ook een voetbal aan! Ik zal er eens naar op zoek gaan!

    Een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig hè als je die bedelkettinkjes weer tegenkomt, ja dan is het juist zoleuk als je wat spulletjes bewaard en lang niet meer naar omkijkt.Ik heb ze ook nog!!!Maar wat een mooi blog en ja ik houd er ook van om te struinen (chiner zeggen de fransen op brocantes, vlooienmarkten. het leukst is als je ergens tegenaan loopt.Hoop dat je ook eens op mijn blog van de (oude) pipowagen komt kijken. Wat dat betreft is het ook zo leuk om de wagen in te richten die leuke franse spulletjes.
    Prachtige Maria beeldjes heb je er op staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja , af en toe heb ik ook dat gevoel van weemoed , namelijk toen ik alle foto's even weer in handen had om er nieuwe/oude lijstjes om te doen en dan sta je met jezelf als kind op een foto in de handen en beseft hoe snel het allemaal gaat en ook dat je je daarom niet te druk moet maken om kleinigheden maar moet genieten van het leven........
    Je bedeltjes zijn inderdaad wel erg toepasselijk, geweldig bezit van vroeger.
    Fijn weekend , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ben ik ook nog even weer , dat lied van Rob de Nijs heb ik vaak gehoord, we hebben nl twee cd's van hem.
    Heb het nu ook even weer opgezet ,er komt gelijk weer een melancholisch gevoel naar boven.............en weet je het gekke is dat ik me soms helemaal niet zoveel van vroeger herinner maar wel weet dat ik soms zo onzeker was en dat ook af en toe terug zie in foto's .
    Mijn eigen kinderen hebben wat dat betreft veel meer zelfvertrouwen en dat kan me af en toe heel erg raken, gewoon omdat ik dat zo fijn vind............
    nogmaals liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb ook zo'n bedelarmbandje gehad. Als klein meisje was ik altijd al gek op alles wat blinkt, uitspraak van mijn moeder. Ik was net een ekster. En dat heb ik nog steeds. Ik heb altijd sieraden om.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuk, leuk! Ook ik had er eentje -en heb hem nog bewaard. Met o.a. bambi, skippy, 'n teckeltje, klompjes, en een 'boeskoolmenneke'. Dat is een 'beroemd' beeldje uit mijn geboortestad Oldenzaal. Vergelijkbaar met Manneke pis uit Brussel, maar dan heel wat onbekender haha. Ik droeg het armbandje niet vaak, want ik was niet echt een 'meisje-meisje'. Ik speelde absoluut niet met poppen, droeg geen jurkjes en had niet veel met sieraden. Maar het dragen van sieraden heb ik in de jaren '80-'90 wel ingehaald, met dikke rijen opvallende armbanden, grote gespen, oorbellen tot op mijn schouder enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey Veronique, je bent welkom in Amsterdam om te leren haken hoor ;-)! Breien ook trouwens... En ja, de cakejes zijn echt en ook erg lekker! Van de HEMA, hihi. liefs en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nou ik weet het zo net nog niet...dit is wel heel veel toeval aan een armbandje....;)

    Enne je was vroeger ook al een plaatje.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heej Vero, jaaaa de bedelarmbandjes zoooooo schattig en al die bedeltjes als er iets te vieren was kreeg je er 1 bij of mocht je een mooie uitzoeken wat bijzonder dat je dat allemaal nog hebt de foto erbij geweldig, het is geen toeval hoor dat de bedeltjes nu ook jouw weer vinden met de items zo toepasselijk, en weet je ik heb ook nog een ringetje gehad met zo'n lievheersbeestje dat was toen helemaal iets uit de jaren 60 zoooo leuk allemaal weer ik ga denk ik vanmiddag met dit druilerige weer foto's kijken daar heb ik echt zin in, liefs Irma en een heel fijne weekend en dank je wel voor alles he je bent een schat;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhh, Er komen bij mij ook herinneringen boven. Ik heb van mijn bedelarmbandje ooit 2 laten maken omdat ik natuurlijk 2 meiden heb (nu bijna 18)

    Leuk om te zien!

    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hello my dearest Veronique, Thank you very much for your nice comments!!!

    I wish you a wonderful evening and Sunday
    Hugs
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  41. je foto's zijn prachtig!
    Hopelijk kom ik de mijne ook weer eens tegen.
    prettige zondag morgen.
    groetje

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~